23948sdkhjf

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

Den tyske tøjgigant Adidas havde fremgang i første halvår, hvor selskabet melder om en stor vækst i salget på nettet. 

Læs også: Danskernes digitale indkøbskurv bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.

Samlet beløb Adidas' salg sig til 85,1 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 5,4 procent over det seneste år. Netsalget voksede med 37 procent. 

Det er særligt højere salg i Nordamerika og Asien, der trækker op med vækstrater på 12 procent, mens det europæiske salg er bakket med to procent. 

Det viser selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag morgen.

Adidas har 57.000 ansatte på verdensplan og sælger sportstøj under mærket af samme navn og ejer desuden mærket Reebok. Samlet producerer selskabet 900 millioner stykker tøj. 

Læs også: To webbutikker reddet på stregen

Det højere salg har også hjulpet på overskuddet, der er steget med omkring 24 procent til 8,7 milliarder kroner. 

Adidas har danskeren Kasper Rørsted som administrerende direktør. Han blev ansat i 2016 og har haft som hovedopgave at forbedre Adidas' indtjening. 

Fokus har været på markederne i Nordamerika og Asien samt et øget sats på e-handel, hvor der er flere penge at hente end i de fysiske butikker. 

De seneste år har selskabet ifølge Reuters spist sig ind på sin store rival Nike på det amerikanske marked, hvor det har indgået samarbejder med musikstjernerne Kanye West og Beyonce som frontfigurer. 

Læs også: RetailNews tester: Nemlig.com er Danmarks bedste onlinesupermarked

Kasper Rørsted erklærer sig i en kommentar til regnskabet tilfreds med udviklingen i årets første halvdel, hvor han fremhæver salget i Kina og på nettet. 

Blandt de investorer, der følger Adidas tæt, er der dog ikke helt tilfredshed med salget. Adidas-aktien bliver sendt ned med lidt over to procent på børsen i Frankfurt. 

Kasper Rørsted fortæller, at salget forventes at komme op i et højere gear i anden halvdel af 2019. 

Samlet forventer Adidas, at tøjselskabet vil løfte salget med 5-8 procent for hele 2019 sammenlignet med 2018. 

/ritzau/

Mere om: Adidas | nethandel
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Professionelle tyve går efter dyrt optiker-udstyr

To gange på to døgn slår kriminelle til i Vestjylland med kostbar optiker-udstyr som mål.

Stjålet rullende brillebutik fundet efterladt på parkeringsplads

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

God pose-idé breder sig fra Haderslev Apotek

Apoteker Tine Klingsten har fået en god idé, der både sparer plast, engagerer kunderne og giver penge til velgørenhed.

Apotekerformand: Uretfærdig ordning går ud over udkantsapoteker

Når apoteker i København sælger mere solcreme, så sættes indtjeningen ned for udkantsapotekerne.

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

Nyhedsbrev

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknolo...

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Send til en kollega

0.206