23948sdkhjf

Ekspert: Butikker skal oppe sig for at konkurrere med restauranterne

Salget af færdigretter går op og op, men restauranterne er ved at vinde markedet for hurtig mad.

Godt nok er dagligvarebutikkernes salg af convenience-mad steget med 341 millioner kroner på to år, men det er ingenting set i sammenhæng med, at danske restauranter har øget deres omsætning med cirka fire milliarder kroner i samme periode. 

Det skriver Dansk Handelsblad. 

Færdigretter bliver ellers set som et af de helt store potentielle vækstområder, og derfor skal kæderne oppe sig og redefinere den måde, som de hjælper kunderne med at løse måltidsjobbet på, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen, der er detailanalytiker og leder af Nielsens marketing og kommunikation i Norden.

– Hvordan kan dagligvarekæderne konkurrere på convenience i forhold til måltidskasseløsninger, det lokale pizzeria og andre take-away konkurrenter? Når de har svaret på det, kan de i stor skala begynde at vinde salg tilbage. Men det kræver store ændringer i kædernes nuværende setup, og det kræver ændringer i danskernes indkøbsmønstre, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094