23948sdkhjf

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Den nyombyggede Kvickly i Bruuns Galleri i Århus centrum har på få måneder formået at løfte salget af convenience-salater med 50 procent. Det skriver Dansk Handelsblad.

Ombygningen har ikke givet butikken mere plads, og den største forandring er sket ved at rykke rundt på varegrupper med det klare fokus at sætte yderligere spot på conveniencevarerne.

Ombygningen tog 11 uger, og undervejs blev blandt andet frugt- og grøntafdelingen flyttet hele fire gange. Nu er afdelingen det første, kunderne møder, når de kommer ind i varehuset, og langs den ene væg løber en lang conveniencekøler. Her finder man måltidssalater, proteinsalater og færdigretter klar til at blive varmet op, men ifølge varehuschef Niels Birkelund er det særligt salaterne, der sælger. Beliggenheden i et storcenter sikrer nemlig, at kunderne i lige netop denne Kvickly ofte er på udkig efter mad, der kan spises på farten.  

– Når du ser nærmere på vores butik, er der Gajol lige til at tage med i hånden, der er kanelgifler, og der er Rynkeby-juice og milkshakes til at tage med ind i centret. Det hele er tænkt i: ’Spis, mens du er her, spis, mens du er her.’ Det er det, som løfter vores indtjening i sidste ende. Højavancevarer, som folk kan spise og drikke inde i centret for at tage den værste sult og tørst, fortæller Niels Birkelund til Dansk Handelsblad.

Ombygningen har også betydet, at nogle varegrupper har fået mindre og mindre fremtrædende plads på hylderne. Det gælder blandt andet udvalget af cykler, som helt er blevet fjernet fra butikken, og i slagterafdelingen er der droslet ned på det ferske kød hos slagteren. I stedet er der også her sat fokus på det nemme, og alubakkerne med færdigretter fylder nu mere end de røde bøffer.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109