23948sdkhjf

Montana efter stor tilbagegang: Søsætter digital strategi

Møbelfirmaet bag det kvadratiske designikon Montana-reolen, Montana Furniture, har netop præsenteret årsregnskab for deres forskudte regnskabsår 2018/2019. Adm. direktør Joakim J. Lassen betegner resultatet som “ikke tilfredsstillende”. 

Læs også: Møbelforretning sælger nu Montana-reoler

- Vi er gået fra et resultat på 10 mio. sidste regnskabsår til i år knap to mio. Der er en god forklaring, og det er altid godt. Vi var meget ambitiøse sidste år og havde så en overkapacitet. Vi fik ikke de ordrer, vi regnede med og vi var ikke hurtige nok til at nedskalere, siger Joakim J. Lassen til Wood Supply.  

Deres bundlinje landede på 1,9 mio. kr. mod 10,6 mio. året før. Egenkapitalen er blevet 3,3 mio. kr. mindre og de har måtte sige farvel til, hvad der svarer til fem fuldtidsansatte og lander på 152 gn. snitlige fuldtidsansatte. 

Sommeren var lang og køberne ude i vejret
Den adm. direktør fortæller om den lange, varme sommer sidste år som en stor bidragyder til mindre salg. 

- Vi var udenfor hele tiden sidste sommer. Hvis folk skal købe møbler, kræver det, at de er inde, så de kan se, hvad det er, de mangler i deres hjem. 

Han ser digitaliseringen som det allervigtigste næste skridt. Montana har igangsat både en effektivisering af fabrikken og en strategi til websalg. 

- Vi skal være smartere, vi skal møde slutbrugerne, der hvor de er. Vi er tilfredse med den måde, vi ser ud på, og vores nye farver fungerer rigtig godt. Men det skal være lettere at få fat i os. Det skal være en leg at handle med montana.

- Vores forhandlere er sindssygt vigtige
Han lægger vægt på, at Montanas forhandlere ikke skal ryste i bukserne over digitaliseringen. Præsentationen af møblerne er stadig essentiel for Montanas forretning, siger han. 

- Vores forhandlere er sindssygt vigtige for vores forretning. Vi er afhængige af hinanden. Jeg er 100 pct. sikker på, at vores forhandlere ikke skal være bange. Vores erfaring er, at hvis brandet har en webshop, så tager det ikke forretningen væk fra forhandlerne, det øger interessen for produktet, siger Joakim J. Lassen og fortsætter:

- For en moderne virksomhed er det bare om at få kontakt, der hvor slutbrugeren er. I gamle dage var det designmagasiner. I dag skal du være til stede digitalt. 

Nye farver og lys forude
Den adm. direktør siger, at det ser godt ud for næste regnskabsår. 

- I år har vi dels budgetteret nøjsomt og vi har en bedre fornemmelse af markedet og en bedre ordrebeholdning.

Han siger, slutbrugerne har taget godt imod de nye farver. Montana præsenterede i år 30 nye farver, som skal tage det klassiske møbel Montana-reolen ind i en ny tid og give køberne en større mulighed for at være kreative.

Mere om: Montana
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Liv og glade dage: Utraditionel tømmerhandel nomineret til vækstpris

To webbutikker reddet på stregen

Storcenter nej tak: Køkkenbutik satser på midtbyen

11.000 fejrede ny Power-butik i Esbjerg

Først af tre: Dansk designvirksomhed åbner på Manhattan

Bygma-ejer: Det er nøglen til vores succes

Nyhedsbrev

1

Nu er det officielt: Tiger-ejer vil på børsen til en værdi over 40 milliarder

Børsnoteringen af ejerne bag Flying Tiger står til at blive årets største børsnotering i Norden.

Top 10: Danmarks største byggecentre

For 800 millioner kroner logistikcenter på Lars Larsens vej

Medie: Nu bliver der gjort plads til Power i Næstved Storcenter

Fra Albuen til Skovvangen: HTH holder flyttedag

Gyldent år for de danske byggecentre

Detailgigant afslører marketingstrategi: Stor forskel på kunders research før køb

Nu afslører XL-Byg, hvordan virksomheden bruger sin viden om forskellige kundetyper til at øge salget.

Magnetisk trælegetøj hitter på Kickstarter: 50 ordrer på tolv minutter

Kvik åbner tredje køkkenbutik i Aarhus

I forvejen er de to eksisterende butikker blandt de mest succesfulde af Kviks 150 butikker.

For 15 år siden: Lokale trælaster blev til landsdækkende byggecenterkæde

Tre på stribe for nordjysk møbelhandel

Imerco lukker butikken i Marstal

Marstal Handelsforening kalder det en forfærdelig nyhed.

Søstrene Grene har solgt over 3,8 millioner vandflasker til fordel for Røde Kors

Montana efter stor tilbagegang: Søsætter digital strategi

Fra fodboldtræner til chefstilling i Ikea

Flere fyringer hos Bygma

Firmaet bag kæden Madrassnedkeren er gået konkurs

Liv i Kolding Retailpark: Stor, ny lejer starter festen

Møblér-forretning fejrer 110-års jubilæum

Dårligt nyt: Juletræspriser for i år presser producenterne

Generationsskifte i Invita Odense

Bolia åbner endnu et showroom

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Han er ny filialchef i Bygma

BoConcept vinder international franchisepris

Se alle Medlemmernes egne nyheder

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknologi?

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Brug tid på din nye medarbejder

Send til en kollega

0.179