23948sdkhjf

Bog & idé indfører returpant på bestsellere

Returpant på bøger, der bliver afleveret i boghandlen igen. Akkurat ligesom danskerne kender det fra systemet med flaskepant, når flaskerne bliver afleveret i supermarkedet.

Det er et nytænkende koncept, som Danmarks største boghandel, Bog & idé, nu lancerer i de 119 butikker landet over, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Nyt tiltag i kundeklub
Det er tidens bestsellere, som kunderne som noget nyt kan modtage returpant for, forudsat at bogen oprindeligt er købt i Bog & idé.

Kunden skal blot komme med bøgerne minimum tre måneder efter købsdatoen – og have kvitteringen med.

Med et medlemskab af Bog & idés kundeklub får kunden en returpant på 25 procent af købsprisen, som kan bruges på nye indkøb. Medlemskab er gratis og kræver blot, at kunden registrerer sit navn og sin e-mail. Pant bliver udstedt som et tilgodebevis til Bog & idés fysiske butikker.

Gavemodtagere af bestsellere kan også selv indlevere en bog og få returpant, forudsat at de bliver registreret som medlemmer af Bog & idés kundeklub.

Nyt økosystem af bøger
- Vores idé har været at udvikle Bog & idés kundeklub med nogle fine fordele. Samtidig ville vi gerne bidrage til at skabe et økosystem, hvor bøgerne går i loop og får mere end et liv ud fra en bæredygtig tankegang, som betydermeget for kunderne i dag, siger markedschef Anders Dahl Iversen fra Indeks Retail.

Tanken er, at de returnerede bestsellere sidenhen vil blive solgt i butikken igen og på den måde blive læst flere gange.

Der kommer dog til at gå nogle måneder, inden det bliver muligt – Bog & idé skal jo først lige have nogle bestsellere retur.

De indleverede bestsellere vil kunne købes for 50 procent af nyprisen. Når kunden har læst den brugte bestseller, kan han eller hun komme ned i butikken igen og få et tilgodebevis på 25 procent af den pris, vedkommende gav for den brugte bog.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157