23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Zalando har stadig fat i de klik-shoppende danskere

Den tyske webshop Zalando er stadig danskernes foretrukne sted at klikke sig hen, når det klør efter at brænde penge af online.

Det viser tal fra nethandelsorganisationen FDIH, som finans.dk har set på. 

Således lander fire procent af de adspurgte forbrugeres online køb hos Zalando.

I samme periode sidste år var det tal 3,2 procent, hvilket også var nok til at sikre webshoppen førstepladsen, skriver mediet.  

I hælene på Zalando finder vi en anden modeforhandler, nemlig H&M, der indtager en 4. plads på listen. På ottendepladsen finder vi matas.dk.

Danskernes 10 mest brugte webshops. Procent af onlinehandlen. 
Tal for første halvår 2018 i parantens.

  1. Zalando - 4 procent (3,8)
  2. Just-Eat - 2 procent (0,9)
  3. Nemlig.com - 1,9 procent (1,2)
  4. H&M - 1,7 procent (2,0)
  5. Coop.dk - 1,4 procent (1,5)
  6. Wish.com - 1,4 procent (1,9)
  7. DSB - 1,3 procent (1,0)
  8. Matas - 1,3 procent (0,8)
  9. Danske Spil - 1,3 procent (0,8)
  10. Amazon - 1,2 procent (0,8 procent).

Undersøgelsen er baseret på besvarelser fra 7.2000 mennesker og dækker første halvår af 2019.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.208