23948sdkhjf

Stærk sommerkollektion har øget salget for H&M

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Både salg og indtjening stiger for svenske H&M, der ifølge topchefen har taget en større bid af tøjmarkedet.

Svenske Hennes & Mauritz (H&M) havde fin succes med sin sommerkollektion, og det har bidraget til et stigende salg for tøjgiganten.

Læs også: TDC taber kunder på alle fronter: Øger investering i nye områder

Det fremgår af selskabets regnskab for tredje kvartal, der løb fra 1. juni til 31. august.

I perioden har H&M samlet solgt for 62,6 milliarder svenske kroner. Det er i svenske kroner en stigning på 12 procent i forhold til samme kvartal året før.

Ifølge selskabets topchef, Karl-Johan Persson, har H&M blandt andet nydt godt af en vel modtaget sommerkollektion og øgede markedsandele.

- En vel modtaget sommerkollektion og øgede markedsandele viser, at vi er på rette vej med vores transformationsarbejde i forhold til at møde kundernes fortsat stigende forventninger til os, siger Karl-Johan Persson i regnskabet.

Læs også: Sengespecialisten fejrer jubilæum med millionoverskud

På bundlinjen bidrog H&M's øgede salg i tredje kvartal til at give et overskud efter skat på 3,9 milliarder svenske kroner. Det var 25 procent højere end i den samme periode året før.

I regnskabet fra H&M fremgår der ikke salgstal for den danske forretning.

Men til gengæld fremgår det, at nabolandet Tyskland har været H&M's største geografiske marked med en omsætning på ni milliarder kroner.

Næststørste var USA med en omsætning på 8,2 milliarder kroner.

Læs også: Virksomheder med underskud: Største stigning siden finanskrisen, men…

H&M, som ejer flere tøjbrands som eksempelvis COS, Monki og Weekday, havde ved udgangen af august samlet set 4972 butikker på globalt plan.

Langt størstedelen, 4414 stykker, var H&M-butikker.

På verdensplan har H&M i dag omkring 177.000 medarbejdere.

/ritzau/

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Genbrugsbutikker i hele Danmark vender black friday på hovedet

Søstrene Grene vinder regional pris

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Nyhedsbrev

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Lindex åbner med rekordstor succes i Fields

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til sin første butik i Danmark. Åbningen blev den største for nogen modebutik i Field's historie.

Sverige har bygget verdens første genbrugsshoppingcenter

Det er vigtigt, at butikkerne ikke ligner klassiske genbrugsbutikker, siger centerchef.

Stærk sommerkollektion har øget salget for H&M

Medie: Gummistøvle-dronning har taget ulovlige million-lån

Se alle Medlemmernes egne nyheder

SUV´erne er populære - også at lease

Series 14-25 FRT1.

Laver du magiske sko, så leder en polsk skobutik efter dig!?

Datakrav til transportørerne

Oplad din mobil direkte i bordlampen

7 kompetencer man skal kigge efter hos en cloud infrastruktu

Skal du med til MBM Tourism Prague 2020 i Tjekkiet?

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Temadag om digital monitorering af store infrastrukturer

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Klassisk arbejdslampe i et helt nyt lys

Generationsskifte i EL:CON Bygningsautomatik

Send til en kollega

0.503