23948sdkhjf

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Netflix er det varemærke, som danske unge taler mest om. 

Læs også: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday

Det fremgår af Yougovs såkaldte NextGen-ranking, hvor virksomheden har undersøgt "word of mouth"-scoren (WOM) for alle de varemærker, som unge mellem 18 og 34 år har hørt noget positivt om. 

Det fortæller Yougov i en pressemeddelelse. 

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5 procent i WOM-score.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er højdespringer med  markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Læs også: Opkøb og online-satsning skærer i Matas' indtjening

Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9 procent.

Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.

Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Der er kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

Mere om: brand | Matas | Netflix | Rema 1000 | Yougov
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

1

Influenza: Apotekerne vil hæve vaccinationsraten

Opkøb og online-satsning skærer i Matas' indtjening

Matas tjener mindre, men øger sin omsætning blandt andet takket være et stigende online-salg, viser regnskab.

Holstebro: To Matas-butikker bliver slået sammen

Flere patienter går forgæves på apoteket efter medicin

Nyhedsbrev

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Landsret stadfæstede dom for apoteks-underslæb

Et år med skjult tobak: 50 millioner færre cigaretter over disken

Zalando har stadig fat i de klik-shoppende danskere

Sportmaster: Sko blev snittet i ved en fejl

Administrerende direktør for Sportmaster, Sofie Lindahl-Jessen, svarer på kritikken.

Aktivist arrangerer protester mod Sportmaster

Danmark har Europas næstlaveste priser på kopimedicin

Zalandos kunder synes, det er "fremragende" at hente pakken hos naboen

Siden juli har Zalando testet private afhentnings- og afleveringssteder i Danmark i Århus og København. De første resultater er meget positive.

Professionelle tyve går efter dyrt optiker-udstyr

To gange på to døgn slår kriminelle til i Vestjylland med kostbar optiker-udstyr som mål.

Stjålet rullende brillebutik fundet efterladt på parkeringsplads

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Temadag om digital monitorering af store infrastrukturer

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Klassisk arbejdslampe i et helt nyt lys

Generationsskifte i EL:CON Bygningsautomatik

Flexleasing eller splitleasing eller?

Nye regler for branddøre og brandskydeporte den 1. november

Hip hurra, vi har fødselsdag 8 år

Klaus har kæmpet – nu modtager han elektrikerfagets medalje

Få styr på dagens omsætning med Billy Regnskabsprogram

Derfor mislykkes mange med håndtering af deres produktinform

Begrænser din infrastruktur din forretningsudvikling?

Mød os på Building Green 2019 i Forum

Send til en kollega

0.286