23948sdkhjf

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

I flere år er det kendte undertøjsselskab Victoria's Secret blevet kritiseret for at være for snæversynet i forhold til kvindekroppen og kvindeidealet.

Læs også: Analyse: Virtual reality og hologrammer kan bremse butiksdøden

Om det er for at komme den kritik til livs, vides ikke. Men i hvert fald er der inden for kort tid både hyret en "plus size"-model og en transkønnet model.

Det skriver flere medier, herunder de britiske aviser The Independent og Daily Mail.

"Plus size"-modellen er Ali Tate-Cutler, som bruger en størrelse 14. Det bliver ifølge The Independent kategoriseret som "plus size". En britisk størrelse 14 svarer i dansk størrelsesorden til en størrelse 44.

Det er første gang nogensinde, at Victoria's Secret benytter sig af en model i den størrelse, skriver avisen.

Læs også: Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Brugen af Ali Tate-Cutler sker i forbindelse med en ny undertøjskampagne, som amerikanske Victoria's Secret har indledt sammen med det britiske undertøjsmærke Bluebella.

I kampagnen bruger Victoria's Secret også den transkønnede model May Simón Lifschitz, der er halvt dansker og halvt argentiner. Det skriver Daily Mail.

Kampagnen, der bliver kaldt "Love Yourself", har ifølge Victoria's Secret et mål om at fejre kvinden og pladsen til større diversitet blandt kvinder.

Netop det er Victoria's Secret tidligere blevet kritiseret for ikke at gøre nok ud af. Kritikere har ment, at selskabet ikke har været god nok til at bruge andre typer modeller end de mere traditionelle af slagsen.

Læs også: Danske butikker måtte spejde langt efter boom i julesalg

For den dansk-argentinske model May Simón Lifschitz er der glæde over at være en del af en kampagne, som har fokus på større diversitet.

- Jeg er meget taknemlig, og jeg føler mig heldig over at være en del af et projekt med så meget kærlighed, siger hun til Daily Mail.

Victoria's Secret er et af verdens største undertøjsselskaber. Det blev grundlagt i 1977, og selskabet er i dag ejet af koncernen L Brands.

I det seneste fulde regnskabsår havde hele L Brands-koncernen, herunder Victoria's Secret, en omsætning på 13,2 milliarder dollar.

Det svarer i runde tal til 90 milliarder kroner.

/ritzau/

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Zalando vinder 4,6 millioner aktive kunder i 2019

Butiksansatte får tre ugers ekstra betalt forældreorlov

En ny overenskomst for de 150.000 butiksansatte betyder, at fædre får tre ugers ekstra betalt forældreorlov.

Salget af Babysam trækker ud

Kæden har netop offentliggjort det første underskud i fem år.

To butikker i Silkeborg er begæret konkurs

Januar-salget overgår sidste år

Byens oplevelser skal skabe salg i forretningerne, fortæller direktør

Nyhedsbrev

27-årig dansker sælger hårelastikker for treciftret millionbeløb

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

Danske virksomheder kan savne leverancer som følge af coronaudbrud i Kina, vurderer Dansk Erhverv.

Tiltale: Snød H&M for en halv million

Brødre får fængsel for at misbruge kendte logoer på tøj

Over 30.000 stykker tøj blev importeret med falske mærker som Hugo Boss, Calvin Klein og Ralph Lauren.

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Indbrud i butik gør "ekstremt ondt" på lille smykkedesigner

Hjerneforsker: En nedtælling på hjemmesiden får folk til at købe dyrere

Hos guldhandleren Vitus Guld tælles der ned, til smykker forsvinder for altid, og det pirrer folks købelyst.

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Pandora kæmper med at sælge sine smykker på globalt plan

Pandora går tilbage på salg og indtjening. Et allerede igangsat program skal hjælpe med at rette op på det.

Røde Kors i Ribe får mere plads til tøj og møbler

13. februar slår Røde Kors i Ribe dørene op til en ny butik, der skal gøre besøget mere overskueligt for gæsterne

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

H&M skifter direktøren ud

Den svenske modegigant H&M gennemfører en større rokade i toppen.

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Innovativt butikskoncept appellerer til den nye shopper

Fra klik til kontanter. Styr trafikken til din e-handel

Keyfrost køle- og fryseanlæg

Dansk Energirådgivning justerer ejerskabskredsen

Fremtidens brugere skal kende GS1

Bæredygtighed – Trussel eller mulighed for online handel?

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Send til en kollega

0.156