23948sdkhjf

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

Trenden med grimme juletrøjer har ulmet, siden en af hovedpersonerne i hitfilmen Bridget Jones' Dagbog fra 2001 havde en virkelig grim julesweater på i en berømt scene. 

Læs også: Ny rapport: Coronakrisen rykker butikslukninger 10 år tættere på

Men de senere år er salget af kitchede juletrøjer med rensdyr, snefnug, nisser og julemænd intet mindre end eksploderet, fortæller Berlingske

Op til julen 2016 solgte den lille iværksættervirksomhed Jule-Sweaters 1000 juletrøjer. Men i år forventer virksomheden at sælge intet mindre end 60.000 grimme juletrøjer, hvilket betyder, at den forventede omsætning som minimum vil overstige 7,5 millioner kroner.

Jule-Sweaters har af samme grund lejet sig ind i pop-up-butikker både i Odense og på Strøget i København.  

- Vi havde ikke regnet med, at sådan en lille niche skulle blive noget, vi kunne leve af, siger Christoffer Sloth, som er en af fire partnere i virksomheden. 

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.141