23948sdkhjf

Nestlé og Starbucks går sammen om ny kaffe til detailhandlen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I disse dage går to af verdens mest kendte kaffebrands sammen ind i dansk detailhandel.

Læs også: Starbucks dropper reklamer på sociale medier

Nestlé og Starbucks er nemlig gået sammen om et bredt sortiment af Starbucks-kaffe, fortæller Nestlé i en pressemeddelelse. 

Muligheden kom efter, at Nestlé og Starbucks officielt oprettede en global kaffealliance i august sidste år.

Som en del af aftalen på USD 7,15 mia. (48 mia.kr.) erhvervede Nestlé licensen til at markedsføre Starbucks kaffe- og teprodukter i Retail samt Food Service over hele verden.

- I dag bringer vi en ny serie af spændende premium Starbucks-kaffeprodukter til de danske forbrugere. Vores forventninger er meget høje, da vi fortsat stræber efter at glæde forbrugere og kunder i Danmark ved at levere den bedste kaffeoplevelse derhjemme, siger Henriette Kjær Schmidt, landechef i Nestlé Danmark.

Læs også: Stifter af Lagkagehuset sælger kaffevirksomhed

Med Starbucks-kaffeprodukter forventer Nestlé at kunne nå de nye generationer af kaffedrikkere endnu bedre.

- Udvidelsen af kaffebarer som Starbucks har gennem de seneste år udviklet kaffekulturen blandt især den yngre generation. Unge kaffedrikkere har en tendens til at prøve forskellige kaffedrikke, bl.a. med mælk. Med de nye Starbucks-kaffeprodukter, som sælges i detailhandlen, kan forbrugerne nu nemt genskabe deres foretrukne Starbucks signatursmag i hjemmet, forklarer Henriette Kjær Schmidt.

I 1946 lancerede Nestlé den første instant kaffe på det danske marked – Nescafé Gold.

I 2006 blev Nespresso introduceret som de første kaffekapsler i Danmark, og med lanceringen af Starbucks har Nestlé nu en af verdens mest kraftfulde kaffeporteføljer,der kombinerer nogle af verdens mest ikoniske kaffemærker: Nescafé, Nespresso og Starbucks.

Søger forretningsområder med høj vækst
Kaffe er en af Nestlés hurtigst voksende kategorier.

- Vi fortsætter aktivt med at udvikle vores portefølje mod attraktive forretningsområder med høj vækst. Starbucks-aftalen, der blev indgået i 2018, er et meget godt eksempel på, hvordan vi investerer for at skabe mere værdi for vores kunder og forbrugerne, siger Henriette Kjær Schmidt.

Alliancen mellem Starbucks og Nestlé forventes at styrke Nestlés førende position på det globale kaffemarked.

Mere om: Kaffe | Nestle | Starbucks
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Restaurantkæden Grød vil åbne i udlandet

Arla udnævner ny økonomidirektør

Stifter forlader jysk kæmpeprojekt

Pålæg og pølser er tilbagekaldt

Fakta-butikker ved grænsen giver momsgevinst videre til kunden. Fleggaard overvejer endnu

Populær madspildsbutik åbner i Tingbjerg

Nyhedsbrev

13.186 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Nyansat: Jeg har aldrig før oplevet chikane som på Coop-lager

Lagerarbejder Tommy Christensen blev sygemeldt med stress efter få uger.

Erhvervsorganisation frygter tysk nedsættelse af moms på fødevarer

Bilka lægger rekordordre hos lokalt bryghus

Nu vil Easyfood også sælge til private og levere direkte til hoveddøren

Chokolade-konkurs med til at skabe massive problemer for Wholi

Onlinesupermarked er klar på dronelevering

Ny butik i Horsens skal sætte standarden for Nettokæden

Starbucks dropper reklamer på sociale medier

1

Landsret stadfæster dom: Cafékonge skal i fængsel

Coca-Cola stopper reklamer på sociale medier i 30 dage

Sodavandsselskabet ønsker større "ansvarlighed" fra sociale medier i kølvandet på racismedebat.

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre

Chokoladeproducent lukker flere butikker

Koldskålssalget når nye højder i sommervarmen

Fiskevirksomhed tilbagekalder kogte rejer

Nyt samarbejde mellem Netto og Too Good To Go skal redde i tonsvis af mad

Hele 519 Netto-butikker vil fra i dag tilbyde lykkeposer med overskudsvarer.

Nu taler Coop-bestyrelsen om omstridt overvågning på Aarhus-lager

I dag tager Coop stilling til, hvad de vil gøre ved kritikken.

80 nedlagde arbejdet hos Schulstad

Efter nedlukning: Nordisk Film Biografer donerer overskudsslik til madspildsbutikker

3F trækker sig fra samarbejdet på omstridt Coop-lager

E-cigaret-rygere er i tvivl om produktets skadelighed

Tjener millioner: Dansk idé med frosne thaibokse er et hit

Lagkagehusets eks-boss dropper Kohberg

Stryhns kalder store mængder leverpostej retur

Rekordmange danske alkoholfrie øl

Coop forbedrer dyrevelfærd for kyllinger

Frugt- og grøntprisen: Årets nominerede er fundet

Hobbybrygger indretter nyt bryghus

Mejeri mistænkes for at være smittekilde

Her er, hvad danskerne altid har i køleskabet

Too Good To Go med nyt millionunderskud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Tag kontrol over din deklaration!

Lageret er fyldt med PALOMATer

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Fokus på sikkerhedsbelysning i Danmark

Tag imod input udefra

Pomati T20 chokoladetempereringsmaskine leveret

Hvor meget BI er der i tilbuddet på en god Bordeaux?

Styrk sikkerheden for salgsordre-krediteringer

Krisenavigation og klimakamp › New Retail Day 20

Har du plads til 10 skraldespande?

K+G Wetter fremviser nyt patent

Webinar om konsignationslager og Dynamics 365 BC

Transportvirksomhed købes i Sverige

GTS Performanceregnskab 2020 er netop udkommet

Sommer og sol ;)

Columbus først med ny Verifone betalingsløsning

Jubiiiii så kan vi igen komme på besøg hos vores kunder!

Osteløfter fra GMV var løsningen for Thise Mejeri

Spænder du selv ben for de bedste kandidater?

Slap af i sommervarmen

SOMMERTILBUD – køb nu og afdrag rentefrit!

Falske euro sedler i omløb

Effektive rense- og desinficerende servietter

Automatiseret håndtering af leverandørfakturaer i XAL

Send til en kollega

0.14