23948sdkhjf

Tre gode råd: Sådan kan online-butikker skille sig ud under julehandlen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

For forbrugerne er en god kundeoplevelse vigtigere end prisen, når de handler på nettet.

Ifølge en ny rapport fra analysehuset Gartner, vægter over halvdelen (64 pct.) af forbrugerne en god kundeoplevelse som vigtigere end prisen, når de handler på nettet.

Derfor har den Adobe-ejede virksomhed Magento samlet tre gode råd, til hvordan e-handlere kan skille sig ud fra mængden og give deres forbrugere en stærkere kundeoplevelse.

1. Giv personlig service – hele vejen rundt
Vil du være foran konkurrenterne, så sørg for at indsamle og analysere relevante data, så I kan tilbyde en skræddersyet kunderejse på alle kanaler. Det gælder også på jeres hjemmeside, hvor søgeresultaterne skal komme hurtigt og være tilpasset til kunden. Kunstig intelligens kan desuden forbinde søgefunktionen med data i realtid om fx lagerstatus.

Et stærkt nærvær er vigtigt alle steder, men husk at prioritere kundeoplevelsen på mobile enheder. Ifølge Magentos undersøgelse kommer 62 procent af hjemmesiders besøgende nemlig fra mobile enheder.

Læs også: Danske butikker måtte spejde langt efter boom i julesalg

Husk også at helt op til 86 procent af dem, der surfer via mobilen, kan finde på at afbryde et igangværende køb. Ved at tilføje en ’hurtig checkout’ bliver det lettere for kunderne at gennemføre deres køb.

2. Lav trygge og fleksible betalingsprocesser
Tilbyd kunderne flere sikre betalingsmuligheder. Dette gør købsprocessen mere smidig for kunderne og forhøjer samtidig din troværdighed.

Beskyt jeres forretning ved at investere i tekniske løsninger, som kan opdage potentielt bedrageri, men som ikke kommer til at stoppe eller forsinke almindelige kunders købsprocesser.

Som en god service kan I desuden give kunderne mulighed for betaling i rater, hvis købet overstiger omkring 1.000 kr. Det øger chancerne for konvertering, da mange forbrugere har et stramt budget på denne årstid, hvor alle julegaverne skal i hus.

3. Levering og returnering skal være nemt og bekvemt
Husk også, at kunderejsen først slutter, når varen er helt hjemme hos kunden – og de vel og mærke er glade for den.

Vær tydelig omkring fragtpriser og leveringstider på jeres hjemmeside.

Overvej at levere varerne i en særlig flot indpakning, der gør, at I skiller jer ud fra de andre forhandlere. Tilbyd altid let og gratis returnering af varer.

Mere om: Adobe | højtider | jul | Magento | nethandel
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ikea-byggerier lader fortsat vente på sig

ABC Lavpris leverer endnu et flot overskud

Sportmaster finder ny topchef: Vil vende røde tal til sorte

Sushikæde fik millionoverskud - og overtrådte loven

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Kims åbner et chips-outlet

Nyhedsbrev

En af landets største Matas-butikker åbner i Bruuns Galleri

Lego taber flyvehøjde på global brand-liste

Telia og Telenor taber mobilkunder på det danske marked

Stor konkurrence præger fortsat det danske mobilmarked, hvor Telia og Telenor begge mistede kunder i 2019.

Stigning i iPhone-salg giver rekordregnskab for Apple

Jysk bryghus vil 10-doble produktionen

Lidl-kunder slår rekord i kampen mod madspild

Fusk med salg af enorm mængde chokolade giver millionsmæk

Købmand nægter at sælge energidrik til unge

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sms-koder og kontaktløse dankort nedbringer svindel

Børnemøbelproducent åbner ”butikslejlighed”

Sjakk-lukning giver plads til lokal træleverandør

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

Kartoffelsucces: Teenager med egen maskinpark sælger fra tre vejboder

1

Danske butikker måtte spejde langt efter boom i julesalg

Detailsalget i december skuffede for danske butikker. Erhvervslivet frygter, at salget er flyttet ud af landet.

Selskabet bag Jysk henter rekordstort overskud

Lars Larsen Group, der blandt andet ejer Jysk, har i seneste regnskabsår hentet et rekordstort overskud.

Vinimportør solgte snyde-vin i SuperBrugsen-butikker

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Dommer fængsler 37-årig efter brutalt overfald i kiosk

"Lad danskerne redde PostNord eller lad Posten gå konkurs"

Konkursramt pølseproduktion tæt på at køre igen

Nets skal gennem fyringsrunde: Over 500 mister jobbet

Toyota tilbagekalder millioner af biler med defekte airbags

Kødekspert havde veganerplan i skuffen i årevis

Kolding Storcenter fejrer kinesisk nytår

Ikea tilbagekalder krus med farlige kemikalier

Jobmarked stod (næsten) stille i november

Opgør på tankstation i Horsens ender med knivstik

Danish Crown stikker helt af fra konkurrenterne

Suvit: Vi vokser måske lige hurtigt nok

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HCS rydder op efter 2. verdenskrig

Besøg TENTE på Stockholm Furniture Fair 2020

Scanlux Packaging åbner nyt kontor i Sverige

Nye varianter af kartoffelmos

Danish IP Fair 2020 København

DABA lancerer ny bagedygtig løsning i genanvendt plast

Oplev den nye IHC® DIN LED dimmer

Louis Nielsen vælger CTcoins kønummer systemer

Deltag i Matchmaking - Nordic EV Summit 2020 i Norge

KUMA fandt en fleksibel løsning

Lad os automatisere din hyldepleje

Pssst … PALOMAT® produktnyhed er på vej

Virksomhed søger producent aftale med skrædder i EU

Slut med Windows 7! Januarudsalget fortsætter hos Datamarked

Download gratis webinar: PDF-scanning af ordrer og fakturaer

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Send til en kollega

0.156