23948sdkhjf

Tre gode råd: Sådan kan online-butikker skille sig ud under julehandlen

For forbrugerne er en god kundeoplevelse vigtigere end prisen, når de handler på nettet.

Ifølge en ny rapport fra analysehuset Gartner, vægter over halvdelen (64 pct.) af forbrugerne en god kundeoplevelse som vigtigere end prisen, når de handler på nettet.

Derfor har den Adobe-ejede virksomhed Magento samlet tre gode råd, til hvordan e-handlere kan skille sig ud fra mængden og give deres forbrugere en stærkere kundeoplevelse.

1. Giv personlig service – hele vejen rundt
Vil du være foran konkurrenterne, så sørg for at indsamle og analysere relevante data, så I kan tilbyde en skræddersyet kunderejse på alle kanaler. Det gælder også på jeres hjemmeside, hvor søgeresultaterne skal komme hurtigt og være tilpasset til kunden. Kunstig intelligens kan desuden forbinde søgefunktionen med data i realtid om fx lagerstatus.

Et stærkt nærvær er vigtigt alle steder, men husk at prioritere kundeoplevelsen på mobile enheder. Ifølge Magentos undersøgelse kommer 62 procent af hjemmesiders besøgende nemlig fra mobile enheder.

Husk også at helt op til 86 procent af dem, der surfer via mobilen, kan finde på at afbryde et igangværende køb. Ved at tilføje en ’hurtig checkout’ bliver det lettere for kunderne at gennemføre deres køb.

2. Lav trygge og fleksible betalingsprocesser
Tilbyd kunderne flere sikre betalingsmuligheder. Dette gør købsprocessen mere smidig for kunderne og forhøjer samtidig din troværdighed.

Beskyt jeres forretning ved at investere i tekniske løsninger, som kan opdage potentielt bedrageri, men som ikke kommer til at stoppe eller forsinke almindelige kunders købsprocesser.

Som en god service kan I desuden give kunderne mulighed for betaling i rater, hvis købet overstiger omkring 1.000 kr. Det øger chancerne for konvertering, da mange forbrugere har et stramt budget på denne årstid, hvor alle julegaverne skal i hus.

3. Levering og returnering skal være nemt og bekvemt
Husk også, at kunderejsen først slutter, når varen er helt hjemme hos kunden – og de vel og mærke er glade for den.

Vær tydelig omkring fragtpriser og leveringstider på jeres hjemmeside.

Overvej at levere varerne i en særlig flot indpakning, der gør, at I skiller jer ud fra de andre forhandlere. Tilbyd altid let og gratis returnering af varer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125