23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Detailsalget i Danmark dykkede med 0,2 procent i oktober - og det hænger ifølge Louise Aggerstrøm Hansen, der er privatøkonom i Danske Bank, sammen med, at forbrugerne har udskudt deres køb til tilbudsdagen black friday 29. november.

- En forklaring er, at flere og flere udskyder dele af deres forbrug til november, så de kan udnytte black friday til at gøre et godt kup, hvor blandt andet mange tøjbutikker har udsalg. Samme tendens så vi sidste år, skriver hun ifølge Ritzau i en kommentar.

Ifølge tal fra Danmarks Statistik gik salget af både tøj og og madvarer tilbage i oktober sammenlignet med september. Ser man på udviklingen over det seneste år, er detailsalget steget 1,2 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078