23948sdkhjf

Dansk elektronikkæde fordobler omsætningen igen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den danske elektronikvirksomhed Blue Citys har indsendt et regnskab for 2018/19, der viser et overskud på 5,4 millioner før skat.

Læs også: ABC Lavpris leverer endnu et flot overskud

Virksomheden har de sidste 12 måneder rundet en omsætning på 140 millioner og leverer dermed fortsat på ambitionen om at fordoble sin omsætning hvert andet år, fortæller Blue City i en pressemeddelelse.

Ledelsen vurderer, at tilstedeværelse på tværs af platforme og et genbrugskoncept med to års garanti, som giver forbrugeren tryghed og som korresponderer med tidens grønne klimatendenser, ligger bag virksomhedens succes.

- Der er ingen tvivl om, at vi hos Blue City kan mærke, at danskerne i øjeblikket omfavner genbrug. Vores vurdering er, at vi trods en markant stigning endnu kun har kradset i overfladeni forhold til potentialet på både det private marked og erhvervsmarkedet, siger virksomhedens CEO Søren Heilmann.

Vækst over hele linjen
Blue City har særligt det seneste halve år investeret kræfter i at vækste virksomhedens online-shops, der indtil videre i andet halvår af 2019 har leveret en vækst på 96 procent, og som her i julehandlen leverer 50 procent af virksomhedens samlede omsætning.

Den direkte omsætning fra de fysiske butikker er ligeledes vækstet med 29 procent like-for like.

Blue Citys omsætning fra online-shoppen og butikkerne hænger tæt sammen, da virksomhedens 9 fysiske butikker også fungerer som distributionskanaler for virksomhedens onlineomsætning. 

Læs også: Stigning i iPhone-salg giver rekordregnskab for Apple

Trods et ellers presset og stagnerende marked for fysiske butikker er det derfor ifølge Peter Skjold Mogensen, lektor i detailhandel fra CPH Business, ikke overraskende at Blue City oplever succes med deres fysiske butikker.

- Det sjove er, at man tænker, at onlinesalget tager salg fra de fysiske butikker - og det gør det også i mange tilfælde. Men vi ser generelt, at for specialiserede virksomheder,som henvender sig til mere nicheprægede målgrupper, giver det rigtig god mening at have fysiske butikker, så længe kundesegmentet er stort nok. - Det er det, vi ser med Blue City. Samtidig vinder de på kombinationen af online og fysisk tilstedeværelse. Det handler om at imødekomme kundernes behov ved at være tilgængelig og tilbyde en købsoplevelse på tværs af platforme, forklarer han.

Blue City er grundlagt i 2014 og har otte fysiske butikker i Danmark foruden en i Malmø og en onlineshop på dansk og svensk. 

Mere om: Blue City | genbrug | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Lego taber flyvehøjde på global brand-liste

Telia og Telenor taber mobilkunder på det danske marked

Stor konkurrence præger fortsat det danske mobilmarked, hvor Telia og Telenor begge mistede kunder i 2019.

Stigning i iPhone-salg giver rekordregnskab for Apple

Teleselskabet 3 bider Telia i haserne - får 92.000 nye kunder

Telia udfordres på pladsen som tredjestørst på det danske mobilmarked af teleselskabet 3's kundetilgang.

Toyota tilbagekalder millioner af biler med defekte airbags

Millionerstatning på vej til Lego: Vinder ny kopisag i Kina

Nyhedsbrev

B&O sender de første produkter på gaden efter krise-regnskab

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Nyt krav: Én slags oplader til alle mobiler

Skuffet B&O-direktør: Derfor går vi i minus

Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

Elektronikselskabet fra Struer er ved at ændre sin salgsmodel. Det påvirker omsætningen.

Bilsalget sætter rekord: Større biler og SUV'er trækker op

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Ny Harald Nyborg kan blive butik 35, 36 eller 37

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

2

Sonos sagsøger giganten Google

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Aldrig før har Tesla solgt så mange elbiler

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Fra krise til højkonjunktur: Bilsalget er fordoblet på et årti

1

Power-chef til B&O: Hvorfor må vi ikke sælge jeres produkter?

Skidt dag kostede B&O 277 millioner kroner af markedsværdien

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Fyrværkerisalget er i gang - men det må ikke affyres endnu

Minister vil forbyde sød smag i e-cigaretter

Butikskæder oplever stort nej tak til plastikposer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HCS rydder op efter 2. verdenskrig

Besøg TENTE på Stockholm Furniture Fair 2020

Scanlux Packaging åbner nyt kontor i Sverige

Nye varianter af kartoffelmos

Danish IP Fair 2020 København

DABA lancerer ny bagedygtig løsning i genanvendt plast

Oplev den nye IHC® DIN LED dimmer

Louis Nielsen vælger CTcoins kønummer systemer

Deltag i Matchmaking - Nordic EV Summit 2020 i Norge

KUMA fandt en fleksibel løsning

Lad os automatisere din hyldepleje

Pssst … PALOMAT® produktnyhed er på vej

Virksomhed søger producent aftale med skrædder i EU

Slut med Windows 7! Januarudsalget fortsætter hos Datamarked

Download gratis webinar: PDF-scanning af ordrer og fakturaer

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Send til en kollega

0.141