23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Matas vil have flere kunder i e-butikken satser stort på en digital transformation af koncernens udtryk.

Nu ser anstrengelserne ud til at have båret frugt. Matas med administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg har netop præsenteret en vækst i omsætningen på onlinesalg på 83,9 procent i tredje kvartal.

Det fremgår Matas’ seneste selskabsmeddelelse.

Ifølge Børsen er det syvende kvartal i træk, at Matas vokser mere end 50 procent på onlinehandlens omsætning.

Vores opgave er at tilpasse os I tredje kvartal kom 16,2 procent af Matas omsætning fra onlinesalg – tallet var 8,5 procent i tilsvarende kvartal i 2018.

- Onlinesalget er generelt mindre lønsomt end salget fra de fysiske butikker, men nøglen ligger i samspillet – alene i julekvartalet skabte matas.dk mere end 250.000 besøg til butikkerneudtaler administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg.

Han tilføjer i et interview med Børsen, at Matas ikke har et fast mål for, hvor meget af deres omsætning der skal komme fra matas.dk.

- Det er dybest set kunderne, der bestemmer om de i fremtiden har lyst til at handle to ud af tre gange på nettet og en ud af tre gange i butikkerne, eller om det er den anden vej rundt. Vores opgave er at tilpasse os til det kunderne gerne vil, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, der oplyser, at Matas ikke har et fastlagt mål om, hvor meget onlinesalget skal udgøre af den samlede omsætning. 

Salget både på online og i de fysiske butikker i tredjekvartal oversteg Matas’ egne forventninger, og tirsdag måtte koncernen opjustere forventningerne til årets omsætning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093