23948sdkhjf

Der bliver flere og flere influencere - og det får salget af lydudstyr til at stige

Influenter på sociale medier udgør i stigende grad en forbindelse mellem virksomheder og forbrugerne, og det stiller krav til indhold i høj teknisk kvalitet, hvilket kan mærkes på salget af professionelt lydudstyr.

Det fortæller Danguitar.dk i en pressemeddelelse. 

Faktisk rundede danske influent-bureauer i 2018 en samlet omsætning på over 100 millioner kroner.

– Virksomhedernes høje krav til influenterne er blevet meget mærkbare. De briefs, virksomhederne giver influenterne, er længere og mere krævende, og virksomhederne vil godkende de fleste kampagner, inden de offentliggøres. Derfor har mange influenter set sig nødsaget til at steppe op i kvaliteten for at imødekomme annoncørernes strenge krav til kvalitet og indhold, siger agent & creative lead Nanna Jørgensen fra marketingbureauet Buzzanova og uddyber:

– Samtidigt ser mange unge ligeså gerne en times YouTube i stedet for flow-tv, men det er også sådan, at hvis kvalitetsspændet mellem de to medier bliver for stort, får influenterne svært ved at kunne fastholde seere og følgere.

Boom i boom-salget
Det kan mærkes hos musikbutikken Danguitar.dk. Her er efterspørgslen på og rådgivningen efter mikrofoner og optagere skudt i vejret over de seneste år. Og særligt influent-industrien står for et stigende aftag af lydudstyret.

– Selvom vi selvfølgelig i udgangspunktet henvender os til musikinteresserede, så modtager vi nu ofte henvendelser fra youtubere og bloggere, som gerne vil have hjælp og vejledning til, hvordan man skruer et godt lydsetup sammen, fortæller indehaveren af DanGuitar.dk, Thomas Svenstrup. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11