23948sdkhjf

"Ja tak"-tilbud er supermarkedernes nye salgstrick

Nogle butikker tjener millioner på kundernes impulskøb på sociale medier.

En ny type tilbud breder sig med lynets hast på sociale medier, skriver BT.

Supermarkeder lægger et godt tilbud op på en vare med begrænset antal og beder kunderne om at skrive "ja tak" i kommentarerne, hvis de vil have reserveret en vare. 

Kundens kommentar udløser straks en besked i indbakken, hvor de bliver bedt om at skrive navn og telefonnummer, hvilket igen udløser et ordrenummer og information om afhentning. 

Og det er en god finte, for det begrænsede antal af varerne taler til en "sense of urgency" hos kunden, og det sker desuden på et tidspunkt, hvor de sidder og slapper af med Facebook. 

Faktisk er det en ekstremt effektiv måde at skabe salg på, fortæller Alex Sleiborg, der er salgschef i virksomheden Piranya, der har udviklet et program, der automatiserer processen for butikken. 

- Der er allerede enkelte butikker, som har en millionomsætning gennem det her. De slår måske fire eller fem tilbud op om dagen, siger han. 

Han pointerer, at den virkelige grund til, at metoden er så effektiv, handler om, at den får folk ned i butikkerne, hvorefter de typisk køber mere ind end bare tilbuddet. 

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Pensionsselskab investerer milliardbeløb i Coop: Disse ejendomme indgår i handlen
Rema 1000-direktør efter omsætningsvækst: Dette har vi gjort for at forstærke vores position
Tvillingepar åbner deres 13. butik på landsplan - og denne gang har den en helt speciel betydning
Han bestilte 700 sørgebind for at markere Irma-lukning: Nu er eventyret slut for mangeårig butikschef
Sådan opnåede Coop enorme energibesparelser på lagrene
Andre Nordiske Medier
Food Supply DK
SCMNews
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.141