23948sdkhjf

Lego taber flyvehøjde på global brand-liste

De er eneste danske virksomhed på listen, men derfor er det stadig svært at holde trit med brands som Google, Apple og Amazon.

Lego er dykket et par pladser ned af i den internationale brandundersøgelse, som selskabet Brand Finance står bag. Det skriver Finans.dk.

Lego er gået fra en plads som nr 302 til nu at ligge nummer 313 i undersøgelsen for 2020. Dermed er Lego blevet overgået af blandt andet Kelloggs, der har taget et nyk op ad på listen fra nr. 304 til 303.

Det fremgår af seneste rapport, der blev publiceret i sidste uge.

Brand i dollars
Listen måler på selskabernes brandværdi målt i dollars.

Lego har en værdi på 6,6 milliarder amerikanske dollars svarende til 45 milliarder danske kroner, skriver Finans.dk.

Men måske kan Lego komme stærkt tilbage igen, lyder det fra direktør i Brand Finance:

- Det bliver interessant at se, hvad der venter Lego i 2020, især efter selskabets meddelelse om at udvikle flere interaktive spil, som kan bringe selskabet på sporet til bedre at kunne konkurrere med den digitale underholdning, udtaler David Haigh, adm. direktør i Brand Finance ifølge finans.dk

Han hentyder til, at Lego og teknologivirksomheden Tencent i midten af januar meldte ud, at de har forlænget deres partnerskab med to år.

Dette kunne tyde på, at Lego agter at satse mere på internetrelaterede tjenester og teknologiudvikling.

Tech på toppen
I listens top tre finder vi Amazon (1), Google (2) og Apple (3). Amazon forsvarer sin første plads fra sidste år, mens Google og Apple har byttet plads.

Også tech-virksomheder er at finde i resten af top 10, hvor både Microsoft (4), Samsung (5), Facebook (7) og Huawei (10) befinder sig.

Kilde: https://finans.dk/erhverv/ECE11897131/le...

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125