23948sdkhjf

God vin og brun sovs hitter online

Stor online salgsvækst hos Løgismose Meyers vidner om resultater skabt gennem et skarpt digitalt fokus. Nu løfter fødevarekoncernen sløret for opskriften.

Den danske fødevarekoncern Løgismose Meyers fik for et år siden ny CEO i skikkelse af Jesper Uggerhøj, og i det umiddelbare kølvand fulgte en række stærke profiler med digital baggrund.

Det første år er gået med to vigtige rejser: Udviklingen af en ny strategi, som snart præsenteres, og implementeringen af en række konkrete, digitale tiltag, som allerede nu har givet pote.

Direktør for business development & digital i Løgismose Meyers, Jesper Lykke Wacherhausen, fortæller om baggrunden for en række digitale succeshistorier fra 2019 i de to virksomheder:

- Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område. Det retter vi nu op på med en aggressiv, digital transformation i virksomheden. Vi bygger en model, hvor gruppen Løgismose Meyers driver transformationen, mens forandringerne helt konkret tænkes ned, ud og ind i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig, forklarer han.

Stærk vækst i vin og catering
Hos Løgismose har et øget fokus på kunderejsen fået selskab af flere digitale kompetencer på medarbejderfronten, styrkede marketingkræfter og en optimeret CRM-indsats.

Hertil har en digital udgave af magasinet Klub Løgismose og kommercielle online-tilbud haft stor effekt:

- Selv om mange af Løgismoses fødevareprodukter er i høj kurs, er det især vinen, som hitter. Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online, siger Jesper Lykke Wacherhausen.

- I september 2019 lancerede Meyers en ny hjemmeside, og den spritnye, digitale infrastruktur stod hurtigt overfor en styrkeprøve i form af jule- og nytårssalget, der er årets travleste periode i virksomhedens cateringben, Meyers Køkken. Resultatet blev en digital succesfortælling om 50.000 solgte kuverter i perioden, og alene til juleaften steg salget med 30 pct. målt mod sidste år, tilføjer han. 

Flere digitale services på vej
Succesen bygger på mange faktorer og medarbejdergrupper i samspil med det digitale fundament, herunder salg, marketing, kundeservice, IT, supply chain og ikke mindst de 400 uddannede kokke ude i koncernens køkkener.

Den digitale udviklingstrang står dog ikke til at aftage i styrke, blot fordi man er begyndt at høste de første frugter, fortæller Jesper Lykke Wacherhausen.

- Over de næste 12 til 16 måneder vil vi lancere flere digitale services og oplevelser til både erhvervs- og privatkunder. Alle sammen med en klar ambition om at skabe bedre kundeoplevelser, siger han. 

Løgismose online:

  • Løgismose startede i 1965 og har siden 2017 solgt vin, delikatesser, grej og gaver online
  • Onlinesalget på Løgismose.dk er vokset med 56 pct. i 2019 målt mod 2018
  • Trafikken er samtidig steget med 25 pct., mens konverteringsraten er steget over 20 pct.
  • Blandt de mest populære produkter finder man vinkasser med femcifrede prissedler, samt mundblæste Zalto-krystalglas fra den østrigske producent Denk'Art

Meyers online:

  • Det nye Meyers.dk blev lanceret i september 2019 efter en kort testperiode
  • Meyers Køkken solgte i alt 50.000 kuverter til jul og nytår via sin digitale platform
  • Salget af catering til juleaften steg med 30 pct. i 2019 målt mod samme periode i 2018
  • Meyers.dk er det digitale hjemsted for alle dele af Meyers-gruppen, som bl.a. tæller Meyers Køkken, Meyers Kantiner, Meyers Venues, Meyers Food og Meyers Madhus.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094