23948sdkhjf

Rema 1000 har vokseværk

Danmarks tredjestørste discountkæde har fremlagt regnskabet for 2019, og ledelsen er godt tilfreds.

Danmarks tredjestørste discountkæde, Rema 1000, vinder markedsandele i et marked, der nærmest ikke vokser, og det er ledelsen godt tilfreds med, fortæller administrerende direktør Henrik Burkal til Avisen Danmark. 

Kæden, der ved udgangen af 2019 havde 343 butikker i Danmark, har netop fremlagt sit årsregnskab for 2019, og tallene viser en vækst i omsætning på næsten ni procent, hvilket svarer til et samlet salg på 16,8 milliarder kroner. 

Samtidig vokser overskuddet til 540 millioner kroner, hvilket er rekord, fortæller Avisen Danmark. 

Henrik Burkal understreger, at discountmarkedet i Danmark er hårdt, og at det er afgørende at holde udgifterne nede. 

- Vi distribuerede to millioner paller varer sidste år. Når vi tjener 540 millioner kroner, så er det mange penge, men det er kun omkring 250 kroner pr. palle. Vi skal ikke køre ret meget forkert med en lastbil, før der ikke er ret mange penge tilbage, forklarer han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097