23948sdkhjf

Byggecenterkæde vil hjælpe håndværksfirmaer med likviditeten

| Af Redaktionen/tøtte | Tip redaktionen om en historie

Stark Group vil samarbejde med større leverandører om at hjælpe små- og mellemstore håndværkervirksomheder gennem Coronakrisen

Stark Group har sat gang i en dialog med de større leverandører i Danmark, for at være forberedt på at kunne hjælpe de mindre danske håndværkervirksomheder med forlængede betalingsfrister, hvis Coronakrisen udvikler sig yderligere.

Det skriver Stark i en pressemeddelelse

I første omgang har Stark Group kontatet leverandører, der sælger for mere end 10 mio. DKK om året til Stark Group, med en appel om at tilkendegive, hvorvidt de vil være i stand til at udvide de sædvanlige betalingsfrister, hvis det skulle blive nødvendigt. Formålet er at kunne forlænge kreditten til kunderne i det danske byggeri, hvis situationen blandt SMV’erne forværres, navnlig hvad angår likviditet.

- Vi har kontaktet en række af vores leverandører af en vis størrelse for at åbne en dialog om, hvordan vi kan stå sammen og hjælpe de svagere led i værdikæden, nemlig de små og mellemstore håndværkere. Det er vigtigt for mig at understrege, at det naturligvis er helt frivilligt om vores leverandører vil bidrage til dette, og at vi kun har henvendt os til vores største leverandører, siger Jørgen Holmgaard, direktør for Stark Group Sourcing, som står for indkøb på tværs af de fem lande, hvor Stark Group ejer og driver virksomheder.

Læs også: Samfundssind: Matas betaler lønkompensation tilbage til staten

Jørgen Holmgaard er helt bevidst om, at der kan være leverandører, som ikke har mulighed for at bidrage, hvilket naturligvis er helt forståeligt. Blot mener Stark Group, at det er vigtigt at få påbegyndt en dialog, så branchen er bedre forberedt, hvis Coronakrisen fortsætter længe endnu.

Blandede tilbagemeldinger
Indtil videre har tilbagemeldingerne fra leverandørerne været blandede. Nogle leverandører er positive, mens andre har bedt om yderligere dialog eller afvist appellen.

Læs også: Selskab bag Bog & Idé vælger uddannelse frem for lønkompensation

I den aktuelle situation har Stark Group to afgørende prioriteringer, nemlig at have byggematerialer tilgængelige og på lager og som altid at bakke op om de mindre håndværkere eksempelvis med deres eventuelle likviditets-udfordringer, så de kan komme helskindede gennem krisen. Begge dele kan komme til at kræve yderligere fleksibilitet, hvad angår betalingsfrister hos Starks leverandører.

- For os handler dette initiativ om rettidig omhu og om at stå sammen i en højest ulykkelig, usædvanlig og alvorlig situation. Vi ser ind i et muligt scenarie, hvor vores kunder - de mindre håndværkere - kan få svært ved at holde hjulene i gang. Det ville være ulykkeligt - ikke blot for dem, for Stark og vores leverandører, men også for det danske samfund. Vi har derfor en forpligtelse til at gøre, hvad vi kan for at hjælpe alle i den værdikæde, siger Jørgen Holmgaard.
Mere om: coronavirus | Stark
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Wendelbo åbner nyt showroom

Lars Larsen-selskaber sender kompensationskroner retur

Bettina og Jan overtager Kvik i Rønne

Trends & Traditions lancerer virtuel erstatning

Bornholm har kostet på bunden hos Bygma

Tre måneder gammel tømmerhandel går nye veje

Nyhedsbrev

13.123 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Optimera-salg koster dyrt for byggevaregigant

Nyt liv til lollandsk bolighus

Designa rykker ind hos Pisiffik i Nuuk

Coronaen har skubbet til Davidsens digitale ambitioner

KPK åbner showroom både ubemandet og digitalt

Byger over byggeriet kan ikke gøre kål på trælastdirektørs forsigtige optimisme

Kunde låst inde i Jem & Fix bad om hjælp på Facebook

Stadig salg i klassikerne: Carl Hansen & Søn igen på vej op

Genbrugsbutikker går online på populær app

1

Fra Optimera til Davidsen: Vellykket integration på syv måneder

Jens griber Designa-depechen i Roskilde

Davidsen føjer halv milliard til toplinjen

Køkkener kørte i konvoj fra Holstebro

Trods corona: Byggecenterkæde fortsætter med at ansætte elever

Designa sætter velkendt brancheprofil i formandsstolen

Jysk og Lego blandt Danmarks mest solide

Perfekt timing: Snedker klar med nyt køkkenbrand

Brian Mikkelsen blander sig i keramikers kopisag mod Netto

Massiv vækst i salget af berøringsfri produkter under coronakrisen

Byggemarkedskæde kører på batteri og biodiesel

Danmarks største havecenter åbner i Tilst

Ikea om nye retningslinjer: Er fortsat klar til at lukke kunder ind

Detailsalget har oplevet det største fald i mindst 20 år

Kosmetik og designprodukter hitter hos Salling under coronakrisen

Stor isenkramkæde åbner butik i Silkeborg

Menu sparker til salget men tredobler underskuddet

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Bedre styring af dit lager? - gratis webinar

Håndspritstander incl håndsprit - Godt pakketilbud

Mere genanvendelse er ikke helt sort

GTS-institutternes teknologiske infrastruktur

Serie af webinarer målrettet life science sektoren

Små handlende får en ekstra hånd

Håndspritstander incl håndsprit - se her ;)

COVID-19: Standarder er essentielle for værnemiddel-logistik

Stender Entreprise bygger ungdomsboliger i Slagelse

Nem frokostordning

3D-print faciliteter baner vejen for grønnere fremstilling

Når der ikke må gå fisk i maskineriet

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Unboxing – Er din indpakning værd at pakke ud?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

6 myter om lagerautomatisering

Spar 90% CO2 på dine transporter

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Send til en kollega

0.254