23948sdkhjf

Succes med lykkeposer: Seks ton ost reddet fra skraldespanden

Lukkede restauranter og caféer har ført til store mængder varer på lageret hos en række fødevareproducenter.

Det var tilfældet hos osteproducenten Lactalis, der besluttede sig for at afhjælpe problemet med en mobil oste-pop-up, der kunne flyttes rundt i landet. De kontaktede i den forbindelse Too Good To Go, der hjalp med salg og markedsføring. Derudover tilbød Q8 at stille lokationer til rådighed til salget.

Resultatet af samarbejdet gik over al forventning. På få uger var over 1.200 osteglade kunder forbi, og 1.497 lykkeposer med ost blev reddet. Det svarer til over seks ton ost i alt.

Alle tre parter er positivt overraskede over, hvor hurtigt det kunne lade sig gøre at etablere en velfungerende løsning ved hjælp af godt samarbejde.

- Jeg formoder, at mange andre producenter også kæmper med overfyldte lagre, hvilket kan føre til store mængder madspild. Jeg kan derfor anbefale, at man går i dialog med for eksempel Too Good To Go om en egnet løsning, siger administrerende direktør Gigi Egeskov Larsen fra Lactalis.

Q8’s direktør for Retail, Helle Dahlgren Skov, stemmer i:

- Vi havde egentlig ikke brug for særlig megen betænkningstid, da vi blev kontaktet. Vi går meget op i at reducere madspild på vores stationer, og derfor vil vi heller ikke se til, at så meget god ost går til spilde, siger Helle Dahlgren Skov, Q8’s direktør for Retail.

Også Too Good To Go’s landechef, Heidi Boye, er imponeret over, hvor langt man kan komme på kort tid på tværs af brancher og er klar til at kopiere løsningen, hvis andre er i problemer.

- Nu har vi et koncept, der virker, og det vil jeg bestemt opfordre andre producenter til at benytte sig af, hvis der stadig er overfyldte lagre derude, siger Heidi Boye, landechef for Too Good To Go i Danmark.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109