23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Indkøbsvanerne har ændret sig under coronakrisen

Når verdens befolkning er så meget hjemme, som den er i øjeblikket, ændrer det indkøbsvanerne.

Unilever og P&G kan nemlig mærke en anden efterspørgsel end normalt. Det skriver Finans.

Der er kommet mere fokus på hygiejne, da produkter som sæbe og vaskemiddel bliver solgt i højere grad. Omvendt er der et mærkbart fald i salget af deodorant og shampoo, ligesom L’Oréal fortæller, at der ikke bliver solgt helt så meget make-up som før.

Der er en stigende efterspørgsel på færdigretter og take-away, mens forbrugerne ikke køber nær så meget vand på falske. Evians ejer Danone oplyser, at der har været et fald i salget af vand på 7,4 procent i årets første kvartal.  

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11