23948sdkhjf

Whiteaway overtager detailkæmpes onlinesalg af hårde hvidevarer

Hårde hvidevarer-portalen Whiteaway, der har Bestseller-direktør Anders Holch Povlsen som hovedaktionær, har overtaget salget af hårde hvidevarer for Salling Group. Det skriver Finans.

- Vi har indgået et partnerskab, så vi har overtaget hele onlinesalget for Salling Group af hårde hvidevarer. Målet er at give kunderne der det samme brede udvalg, der er muligt, fordi vi har al fokus kun på det forretningsområde, mens det er en niche for Salling Group, siger adm. direktør Esben Aabenhus, Whiteaway Group, til mediet.

Salling Group har hidtil forhandlet hårde hvidevarer online gennem Føtex, Bilka og Wupti.

Detailkoncernen købte i 2015 Wupti, der forhandler elektronik og hårde hvidevarer på nettet, men onlineportalen er blevet stedmoderligt behandlet.

Fra en oprindelig ambition om at være Danmarks svar på Amazon blev der skruet ned for forventningerne igen, inden ansættelsen af Jette Radich sidste år skulle markere en ny strategisatsning for Wupti. Dengang med en ide om at være markedsplads for købere og sælgere frem for selv at stå for salget af hårde hvidevarer. 

For Salling Group handler det om at give kunden den bedste oplevelse, siger e-handelsdirektør Thor Jørgensen til Finans. Derfor vil dagligvarekoncernen nu lægge mere energi i onlinesalget af fødevarer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125