23948sdkhjf

Coronakrisen gør bageren digital på rekordtid

En webshop til landets bagere lanceres netop nu. På grund af Corona har CBP i Vejle – som bl.a. leverer råvarer til landets bagerier – sat ekstra turbo til udviklingen af en webshop. Forbrugerne og erhvervskunder kan så online bestille brød ved den lokale bager – til levering ved døren.

Engang stod rundstykkerne ved døren lørdag morgen, når familien stod op. Den mulighed er der igen – nu med digital hjælp. På grund af Corona satte CBP fra Vejle nemlig alle kræfter ind på at færdigudvikle en webshop til bagerne, så forbrugerne kan sidde hjemme og bestille friskbagt brød til levering ved døren.

Webshoppen er for både familier, virksomheder, storkøkkener og kantiner.

- Vi var i gang med at udvikle en webshop, men Corona fik os til at trykke speederen i bund, fordi pandemien især har fremrykket den almindelige forbrugers behov for også at kunne bestille og få leveret brød direkte fra bageren, siger Ruben Solsø, Salgsdirektør fra CBP, i en pressemeddelelse.

100 bagere om et år Interessen fra bagerne er stor, og målet er, at 100 lokale bagere landet over er på webshoppen om et år. Bagermester og ejer Jes Aaby Jensen fra Vestbyens Bageri i Ikast har testet webshoppen som en af de første og er blandt de første kunder på webshoppen.

- Myndighederne opfordrer stadig os alle til at begrænse vores fysiske indkøb mest muligt på grund af Corona. Derfor er det ekstra vigtigt for os lige nu at have en velfungerende webshop, som kunderne kan bruge, fortæller Jes Aaby Jensen.

Og kunderne er allerede i fuld gang med at bestille online. Jes Aaby Jensen fremhæver, at webshoppen er utrolig nem at bruge i hverdagen – både for bageren og kunderne. Her er både billeder og nøje beskrivelser af de enkelte produkter.

- Webshoppen er fremtiden og giver os nye forretningsmuligheder. Det er en ekstra mulighed for at handle, som kunderne sætter stor pris på, og den forbedrer vores muligheder for at planlægge, hvad vi skal bage samt levere eller sørge for er klar til ’klik og hent’, forklarer Jes Aaby Jensen.

Webshop styrker den fysiske bagerbutik Ruben Solsø fortæller, at webshoppen kan fungere som en garanti for kunderne.

- Bagerbutikken, som vi kender og holder af, vil også være der i fremtiden. Kunderne får stadig flere forskellige behov for brød, kager og snacking i løbet af dagen, og det kræver flere salgsmuligheder. Hvis man fx skal bruge flutes til aften og bestiller det på webshoppen, så kan man være sikker på, at bageren reserverer de ønskede flutes. Enten til levering ved døren eller ved ’klik og hent’. Vi forventer, at det kan løfte bageres samlede salg af friskbagt bagværk, siger Ruben Solsø.

En anden fordel er, at kunderne på webshoppen – i ro og mag – kan læse, hvad produkterne indeholder, herunder allergener.

- Hos CBP er vi basalt set sat i verden for at gøre en forskel for vores kunder. Derfor har det været så vigtigt at sætte ekstra fart under udviklingen af webshoppen. Den digitale løsning imødekommer kundernes øgede behov for online handelsmuligheder. Corona har tydeliggjort, hvor vigtig en salgskanal det er, siger Ruben Solsø.

 

Læs mere om: CBP
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078