23948sdkhjf

Matas ændrer strategifokus efter stærkt coronasalg på nettet

Den landsdækkende materialistkæde Matas, som sidste år kunne fejre 70-års jubilæum, har netop præsenteret et årsregnskab for 2019/20, hvor effekten af en styrket onlinesatsning tydeligt kan ses.

Det får nu Matas til at genoverveje sin investeringsstrategi. Matas har tidligere meldt ud, at man vil opgradere en række af de fysiske butikker, blandt andet for at komplementere onlinesalget bedre.

- Vi fortsætter med en strategi om at investere både i butikker og det digitale salg. Vægtskålen tipper dog mere over mod online, hvor vi skruer mere op. Det betyder også en lidt ændret strategi for modernisering af butikkerne ud fra de behov, som er opstået under corona. Vi fortsætter med at opgradere butikkerne, men tager os bedre tid til det end forudset før, at coronavirus ramte Danmark, siger adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg til Finans.

Omsætningen fra matas.dk voksede 76 pct. i regnskabsåret 2019/20 i forhold til det foregående år; og Matas' ejerskab af Firtal - en platform, der driver flere webshops - gør, at onlinesalget udgjorde 14,7 pct. af den totale omsætning mod 7,1 pct. året før.

Alene under coronakrisens nedlukninger voksede onlinesalget 300 pct., og 80 medarbejdere fra de fysiske butikker blev omrokeret til webhandlen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094