23948sdkhjf

Nyt Kvik-koncept skal stå for 10 procent af omsætningen

| Af Redaktionen/tib | Tip redaktionen om en historie

Hos køkkenproducenten Kvik har man bemærket, at coronakrisen har skubbet til forbrugeradfærden. 

Læs også: Multiform vil sælge brugte køkkener

Flere efterspørger convenience, personlige løsninger og handler online, og der er etableret helt nye vaner i forhold til at købe dagligvarer, elektronik og køkkener, som vil have længerevarende effekter, skriver Kvik i en pressemeddelelse.

Derfor har køkkenkæden valgt at sætte ekstra fart på udviklingen af et helt nyt koncept,og 1. juni lancerede Kvik konceptet Kvik Home på alle kædens markeder. Kvik Home er allerede testet på udvalgte markeder og imødekommer samtidig forbrugernes stigende ønske om personalisering af hele købsprocessen, så alt fra location over mødetidspunkt og indretning af drømmekøkkenet tilrettelægges efter kundens behov.

Med Kvik Home bliver det nu muligt at online-booke den lokale køkkenekspert hjem til privaten og få personlig, professionel køkkenplanlægning uden ekstra omkostninger. Efter mødet kan kunden få en 3D-tegning af det nye køkken, korrekte målinger af rummet og et let overskueligt tilbud på alle dele.

– Vi vil gerne gøre det mere enkelt at købe et køkken og tilbyder nu tre mødeformer – butiksbesøg, videomøde og hjemmebesøg med det nye Kvik Home. Frem for at forbrugerne skal bruge tid på at komme ned i den fysiske butik, får de nu mulighed for, at vi kommer hjem til dem. Til mødet medbringer vi fx en kuffert med materialeprøver, afstandsmåler, katalog og en bærbar computer, hvor vi sammen kan designe det nye drømmekøkken, siger Jens-Peter Poulsen, adm. direktør hos Kvik.

Testet i udvalgte butikker
Kvik har det seneste år arbejdet på konceptet, som i første omgang blev udrullet i Paris og siden testet i danske og norske butikker. Her tog kunderne godt imod muligheden for hjemmebesøg, og butikkerne omsatte for et millionbeløb alene baseret på Kvik Home. Køkkenproducenten har derfor høje forventninger til konceptet, allerede før det bliver rullet ud til alle kædens butikker:

– E-handel med køkkener har i mange år været en hård nød at knække for køkkenproducenter. Det at købe og installere et køkken involverer mange og følelsesladede beslutninger, så det er ikke noget, du køber via en hjemmeside en tirsdag aften. Men ved at kombinere digitale løsninger med den personlige rådgivning er vi fundet frem til et koncept, som har vist sig at tiltale forbrugerne. Baseret på den høje efterspørgsel i testbutikkerne forventer vi, at Kvik Home vil skabe øget markant vækst i vores butikker – og i 2021 stå for minimum 10 procent af vores omsætning, siger Jens-Peter Poulsen.

Mere om: kvik | køkkenbranchen
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Coop vil bygge ny bydel vest for København til flere milliarder

Han er Bygmas yngste trælastdirektør

Unge tager føringen: Genbrug er blevet prestige

Global transportvirksomhed får bøde for levering af kopimøbler

Møbelkoncern fyrer 45: Frygter ny corona-bølge

Multiform vil sælge brugte køkkener

Nyhedsbrev

13.184 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

2

Fra 12-tals-student til elev i grønlandsk byggemarked

Muuto samler hele baduljen i Benløse

Corona-projekter løfter salget hos Flügger

Køkkenbutik slår dørene op til loungestemning og vinkælder

Jysk bygger nyt i Nordjylland

Trygt tæppe, smarte bokse og en smuk foldestol løb med Bolias designpriser

Henrik skifter møbler ud med søm og skruer

HTH-stifter og familien vender tilbage til køkkenerne

Holch Povlsen-selskab føjer 13 millioner til bundlinjen

Topchef forlader Nobia Danmark

Ungt møbelfirma skifter showroom ud med lagersalg

Dansk sanger smidt ud af Illums Bolighus: Direktør beklager

Sikkerhedsvagter må omstille sig – Benjamin er ”dørmand” i et byggemarked

H&M-salg halveret under coronakrise

April og maj udviklede sig som et mareridt for butikskæden H&M som følge af udbruddet af coronavirus.

Østjysk tømmerhandel i tilbagegang

Byggecenter fylder 100 år i en corona-tid: Klar med branchens første virtuelle messe

Bygma runder 6 milliarder på centrene: Vi kigger stadig efter opkøb

Keramiker får erstatning i sag om kopikrukker fra Netto

Det er ikke lykkedes Salling Group og Ronald A/S at blive renset for anklager om krænkelse af ophavsretten

Wendelbo åbner nyt showroom

Lars Larsen-selskaber sender kompensationskroner retur

KPK åbner showroom både ubemandet og digitalt

Stadig salg i klassikerne: Carl Hansen & Søn igen på vej op

Massiv vækst i salget af berøringsfri produkter under coronakrisen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Eliteleverandør til det offentlige

Udskydelse af AM-bidrag og A-skat for aug/sep/okt

Tacho uden bøvl!

Gode ideer bliver til succesfulde produkter

Hvad kan detailhandelen lære af Corona perioden?

Fortæl hvordan din virksomhed har oplevet COVID19?

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

Skal din virksomhed pitche til Circular Procurement Congress

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Tag kontrol over din deklaration!

Lageret er fyldt med PALOMATer

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Fokus på sikkerhedsbelysning i Danmark

Tag imod input udefra

Pomati T20 chokoladetempereringsmaskine leveret

Hvor meget BI er der i tilbuddet på en god Bordeaux?

Styrk sikkerheden for salgsordre-krediteringer

Krisenavigation og klimakamp › New Retail Day 20

Har du plads til 10 skraldespande?

K+G Wetter fremviser nyt patent

Webinar om konsignationslager og Dynamics 365 BC

Transportvirksomhed købes i Sverige

GTS Performanceregnskab 2020 er netop udkommet

Sommer og sol ;)

Columbus først med ny Verifone betalingsløsning

Send til en kollega

0.141