23948sdkhjf

Danskernes dom: Disse corona-tiltag skal blive i dagligvarebutikkerne

Som et lyn fra en skyfri himmel har COVID-19 vendt op og ned på indkøbsturen i det lokale supermarked.

Nye tiltag er blevet introduceret, og både kunder og medarbejdere er blevet bedt om at opføre sig på nye måder.  

Nu viser en ny befolkningsundersøgelse, at de mange tiltag har været med til at gøre det til en tryggere oplevelse.

Cirka 7 ud af 10 af de danskere, der har handlet i Føtex under coronaepidemien, fortæller for eksempel, at de i høj eller meget høj grad har oplevet, at kælden har gjort noget for, at man har følt sig tryg i butikken.

Det fortæller Salling Group i en pressemeddelelse. 

Vilde med afstandsmærker
I Føtex har kunderne mødt mange forskellige små og store tiltag som håndsprit ved indgangen, afskærmning ved kassen og afstandsmærker.

Og det er især sidstnævnte, der har fået kunderne til at føle sig trygge, viser befolkningsundersøgelsen. Her svarer 8 ud af 10 danskere, at afstandsmærkerne har gjort det mere trygt at købe dagligvarer i et fysisk supermarked.  

- Vores kunder har altid været gode til at vise hensyn til både hinanden og vores medarbejdere, men det har alligevel været utroligt at se, hvordan de på rekordtid har ændret adfærd for at vise endnu mere hensyn under coronaepidemien. Her har afstandsmærkerne blandt andet været et godt redskab. De er enkle og har virket effektivt – og kunderne har været glade for dem. Derfor kan jeg godt forstå, at de har bidraget til at skabe øget tryghed, siger Jan Larsen, salgsdirektør i Føtex. 

Mange tiltag er kommet for at blive 
Selv om Danmark er på vej til mere normale tilstande, så vil flere af de nye tiltag blive hængende.

Det har nemlig vist sig, at mange af os er blevet begejstrede for de nye initiativer.  

I befolkningsundersøgelsen fortæller 60 procent af danskerne eksempelvis, at de håber, at man vil fastholde håndsprit ved indgangene, mens halvdelen af os fortsat gerne vil have handsker ved frugt og grønt.

Det har man lyttet til hos Føtex, fortæller salgsdirektør, Jan Larsen. 

- Vi har lært meget på kort tid, og vi tager en masse værdifuld viden med fra de sidste måneder. Derfor vil vi blandt andet fastholde håndsprit ved indgangen og tilbyde engangshandsker i frugt- og grøntafdelingen. Vi kan nemlig se, at det giver en bedre og mere tryg indkøbsoplevelser for vores kunder, siger Jan Larsen, salgsdirektør i Føtex. 

Udover håndsprit og engangshandsker forventer Føtex blandt andet at fastholde afstandsklistermærker i gulvet og plexiglas ved kassen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.147