23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskernes forbrug stiger igen

Men forbruget er stadig lavere end før corona-pandemien, viser ny undersøgelse.

YouGovs globale tracking-undersøgelse, som på ugebasis undersøger ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis i forhold til Covid-19-pandemien, afslører nu, at forbruget er begyndt at stige igen. 

Det fortæller YouGov i en pressemeddelelse. 

Siden slutningen af marts og frem til maj angav i snit 40 procent af forbrugerne, at de brugte færre penge på personligt forbrug i fysiske butikker på grund af coronavirus, mens omkring 15 procent brugte mindre på nettet.

Anden uge i juni er andelen som forbruger mindre i de fysiske butikker imidlertid faldet fra 40 procent til 24 procent. Mens udviklingen i onlineforbruget på trods af en svagt nedadgående udvikling er væsentligt mere stabilt. 

Selvom færre danskerne nu forbruger mindre i de fysiske butikker, er tøjbranchen stadig hårdt ramt.

Næsten hver tredje dansker (30 procent) bruger færre penge på tøj, mens kun 7 procent bruger mere. Det er især de unge, som er begyndt at bruge flere penge på tøj. 16 procent af de 18-29 årige bruger nu flere penge på tøj sammenlignet med april og maj..

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er en del af YouGovs globale tracking-undersøgelse om coronavirus.

Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer pr. uge i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 11. marts til 10. juni 2020.

YouGovs tracking-undersøgelse om coronavirus i Danmark og store dele af verden undersøger ændringerne i forbrugernes ønsker, indkøbsvaner og levevis på ugebasis. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126