23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mattels salg af Barbie-dukker steg under nedlukning

Den amerikanske legetøjskoncern Mattel overrasker med et højere end forventet salg i andet kvartal.

Salget af Barbie-dukker pynter i den amerikanske legetøjskoncern Mattels regnskab for andet kvartal, som er offentliggjort torsdag aften dansk tid.

Lukkede skoler i Nordamerika og i flere andre lande som følge af coronapandemien har holdt mange børn hjemme, og det har medvirket til at øge efterspørgslen på de ikoniske dukker.

Salget af Barbie-dukker steg med syv procent til 199,3 millioner dollar.

Salget af Uno-spillekort er også med til at hive omsætningen højere op end forventet af analytikere.

I de tre måneder frem til 30. juni faldt Mattels omsætning med 15 procent til 732,1 million dollar i forhold til året før. Men det var stadig bedre end analytikernes forventninger, der i snit lød på knap 680 millioner dollar.

Nettoresultatet endte på minus 109,2 millioner dollar. I samme periode året før havde Mattel et underskud på 108 millioner dollar. Som andre legetøjsfirmaer er det i de sidste måneder af året frem mod jul, at Mattel henter størstedelen af sit salg og sin indtjening.

Mattel forventer de kommende måneder en forbedring i salget sammenlignet med første halvår af 2020.

/ritzau/Reuters

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109