23948sdkhjf

Coronakrisen får danske virksomheder til at satse på salg til udlandet

I kølvandet på coronakrisen forsøger flere danske virksomheder at eksportere deres varer på internettet.

Det skriver Børsen.

Det har ellers knebet for virksomhederne at sælge deres varer digitalt i udlandet, da e-handlen kun fylder to procent af den samlede danske eksport. Panzerglass, der sælger beskyttelsesudstyr til mobiltelefoner, er en af de virksomheder, der har fokuseret på eksporten de sidste par måneder.

- Vi byggede hjemmesider op på få dage, fordi vi var nødt til det. Inden krisen var vi nærmest ikke til stede online i udlandet, men nu er vi bl.a. i Tyskland, og derudover er vores vækst på det udenlandske e-salg over dobbelt så højt end forventet, siger Erik Stengaard-Pedersen, som er direktør for e-handel i Panzerglass, til Børsen.

En undersøgelse lavet af Dansk Industri fra april viser, at 37 procent af 1428 adspurgte medlemmer har øget deres fokus på online eksport.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093