23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan får man kunderne til at putte flere varer i kurven

Butikker vil gerne have, at deres kunder tager varer med til kassen, som de ikke havde udset sig på forhånd. Det er et velkendt fænomen, men der bliver hele tiden lavet nye tiltag, der skal fremme impulskøb

På Vesterbro i Aalborg midtby ligger en Netto, som er særdeles velbesøgt. Særligt gymnasielever fylder gangene i løbet af dagen, hvor de kommer til butikken for at få et afbræk fra skolernes lokaler.

Eleverne får også en mulighed for at få stillet deres sult eller tørst. Handlende kommer ligeledes fra den velbefærdede gågade på den modsatte side af vejen. Begge grupper søger mod butikken for at få noget ”hurtigt”. Disse kunders behov tager Netto bestik af ved at lokke dem til et impulskøb.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.13