23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Jysk sætter gang i en af Lars Larsens sidste planer

Jysk-koncernen tager første skridt i storstilet navneskifte

Den danske detailkæde Jysk sætter nu gang i det, der indgik som en af de sidste planer i dynekøbmanden Lars Larsens fremtidsvision for sit livsværk.

Hidtil har Jysk drevet sine over 1.000 butikker i Østrig og Tyskland under navnet Dänisches Bettenlager. Men nu bliver navnet skiftet til Jysk hos de 87 butikker i Østrig.

Det skriver Finans.

- Det er en stor øvelse. Vi ændrer fra Dänisches Bettenlager, som har en kendskabsgrad på 97 pct. i Østrig, til Jysk, som slet ikke er kendt på markedet. Det her er et offensivt træk i en velsmurt og forretning. Så målet er klart, at navneskiftet sikrer fortsat vækst og gevinster, siger marketingdirektør i Jysk-koncernen, Michael Gade, til Finans.

Koncernchef i Jysk Jan Bøgh har tidligere fortalt til Finans, at visionen er, at Jysk-navnet skal ind alle steder. Også i Tyskland, som er Jysks suverænt største marked. Her skal erfaringerne fra Østrig indgå, når tiden er inde.

Jysk-stifter Lars Larsen, der døde i august sidste år, meddelte nogle måneder før sin død, at Jysk-koncernens to ben skulle fusioneres.

Tidligere var koncernen opdelt i Dänisches Bettenlager, som bl.a. drev butikkerne i de tysktalende lande, og Jysk Nordic. De er nu slået sammen til én.

Jysk driver i alt 2.900 butikker i 51 lande. Kæden indgår i familiekoncernen Lars Larsen Group.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125