23948sdkhjf

Fleggaard skruer op for nethandlen: Vi oplever en trend

Den danske grænsehandelskoncern Fleggaard, der er ejet af en af landets rigeste familier, har måttet tage arbejdshandskerne på for at håndtere den hastigt stigende onlinehandel, som coronakrisen har ført med sig.

Læs også: Bag facaden: Sådan bruger Coop sin enorme mængde data om kunderne

For at kunne imødekomme de mange click and collect-ordrer, hvor kunder bestiller varer over nettet og afhenter i en butik, har Fleggaard investeret i nyt it-udstyr, som binder selve click and collect-systemet sammen med lager, butik og fleggaard.dk. Det er sket i samarbejde med it-firmaet Delfi Technologies.

- Vi oplever en trend med en klar stigning i antallet af click and collect-ordrer. Derfor er det altafgørende med et setup, der bare fungerer - der er simpelthen ikke tid til it og udstyr, der ikke virker, når kunderne kommer for at afhente deres varer, udtaler Per Sørensen, der driftschef for Calle- og Fleggaard-kæderne, i en pressemeddelelse.

Fleggaards click and collect-center i Harrislee er fælles afhentningssted for de syv Fleggaard- og Calle-butikker ved grænseovergange i Kruså og Padborg. Her er medarbejderne udstyret med en mobil håndterminal, hvorfra de kan håndtere alle plukke- og udleveringsopgaver til de mange kunder.’

Ved afhentning af forudbestillinger kvitterer kunden for afhentning direkte på håndterminalen

Fleggaard-familien har i en årrække siddet tungt på den dansk-tyske grænsehandel og omsatte sidste år for 7 mia. kr.

Hele Fleggaard-koncernen er ejet af arvinger i tredje generation til den oprindelige stifter, Peter J. Fleggaard. Det er de tre søskende Birgitte, Ole og Susanne Fleggaard.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.125