23948sdkhjf

Magasin lancerer nyt onlineunivers

Efter en årrække med trecifrede millioninvesteringer i Magasins fysiske butikker rundt om i landet er investeringerne omdirigeret til online.

Og i denne uge åbner stormagasinet sin nye onlinebutik, der med hjælp fra kunstig intelligens og 150 års kundeerfaring "skal give de besøgende mere magi" og samtidigt sætte strøm til en geografisk ekspansion, skriver Magasin i en pressemeddelelse. 

Magasin har investeret et tocifret millionbeløb i den nye platform og i designet af den nye onlinebutik, og siden projektets start tilbage i november sidste år er der ansat digitale kompetencer fra hele verden til at løfte og realisere projektet. 

Kunstig intelligens og godt købmandsskab skal gå hånd i hånd
Visionen bag Magasins nye onlinebutik er at give de mange onlinebesøgende en bedre kundeoplevelse gennem bedre og langt mere skræddersyet indhold.

Og så vil de besøgende opleve, at de i langt højere grad bliver taget i hånden, når de lægger vejen forbi det nye univers. 

- Uanset om man som forbruger handler online eller i en fysisk forretning, så viser al erfaring, at jo mere personlig en oplevelse man får, jo mere tilfreds og loyal bliver man. Gennem vores 150 års akkumulerede erfaring med at drive og udvikle Magasin synes vi selv, at vi har en unik viden og en indsigt, som ikke kan findes i et opslagsværk. Kunsten er så på tværs af fysiske og digitale salgskanaler at forene den erfaring med onlineuniversets mange muligheder. Med vores nye onlinebutik har vi i dag taget et stor skridt i den retning, siger Lise B. Thomsen. 

- Vi kan og vil nu i langt højere grad tage vores onlinebesøgende i hånden og eksempelvis gøre det langt nemmere for dem at shoppe mere bæredygtigt, forklarer hun. 

I løbet af de næste måneder vil der blive lagt en lang række ekstra lag på den nye onlinebutik. 

- IT-infrastrukturen i vores nye onlinebutik er skabt til udvikling og ekspansion – også geografisk. Og så er platformen gearet til en høj grad af skræddersyet personlighed, hvor vi baseret på køb, besøgsadfærd og andre datakilder kan segmentere og kuratere hver enkelt kundes oplevelse, siger Peter Østerhaab, Head of Ecommerce hos Magasin og ansvarlig for lanceringen. 

Over de sidste tre år er Magasins onlinesalg år til år vokset med mellem 35 og 50 procent.

Alene under corona-nedlukningen steg antallet af besøgende på Magasin.dk med næsten 90 procent, mens onlinesalget voksede med 160 procent. 

I Sverige, hvor Magasin sidste år åbnede sin første onlinebutik udenfor Danmark, går onlinesalget også godt. Med den nye onlinebutik, der simultant med Magasin.dk også åbner i dag, forventer Magasin at mangedoble salget på den anden side af sundet. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112