23948sdkhjf

Priserne i tilbudsavisen ændrer sig

Når danske dagligvarekæder skal lokke kunder i butikken med slagtilbud, er det ofte én bestemt pris, som går igen.

Næsten hvert fjerde tilbud i dagligvarehandlen ligger på de samme fire runde tal. Det viser en ny analyse fra Tjek, der blandt andet ejer eTilbudsavis, skriver Dansk Handelsblad.

Tilbud til 10, 15, 20 og 25 kr. fylder mere og mere i tilbudsaviserne. Den klare tendens er, at priser, der slutter på 95 øre, er på retræte.

- Et rundt tal signalerer torvemarked og god pris. Det falder vi som forbrugere for, siger detailhandelsekspert Flemming Birch fra Birch & Birch Foods Trends til Dansk Handelsblad.

De forskellige dagligvarekoncerner har forskellige holdninger til den trykte tilbudsavis. Fra 2017-2019 reducerede Coop sin mængde af tilbudsaviser med 40 pct. Og i går har koncernen valgt dels at skrotte Dagli'Brugsens trykte tilbudsavis, dels at lægge Kvicklys og SuperBrugsens aviser sammen til én.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125