23948sdkhjf

Loyale kunder: Rema 1000 topper liste igen

For femte år i træk topper Rema 1000 på kundeloyalitet i analysen Brancheindex Dagligvarer, som konsulentvirksomheden Loyalty Group laver.

Den norskejede discountkæde har en kundeloyalitet på 70, hvilket er på niveau med det foregående år.

I kølvandet ligger Lidl med et loyalitetsindeks på 65. Sidste år var det tal 70. Også supermarkedskæderne Meny, Kvickly og Superbrugsen figurerer højt på listen, som er sammensat baseret på knap 3700 kundesvar.

Selv om kundernes loyalitet over for varehuskæden Bilka ligger under det samlede gennemsnit på 62, er tallet her steget markant siden 2019 - fra 52 til 59.

- Vi ser også på egne målinger, at loyaliteten øges. Det skyldes også BilkaToGo, som har givet flere kunder, da det er effektivt. Kunder, der måske kun handlede hos os i weekenden, bruger os i løbet af ugen med det koncept. Desuden har vi på andre varegrupper end dagligvarer set et løft i, at kunder bestiller online og henter i butik via click og collect. En sikkerhed i at varerne er der, øger loyaliteten, udtaler kædedirektør Mark H. Nielsen, Bilka, til Finans.

Loyalitetsindekset bliver opgjort på baggrund af spørgsmål om blandt andet produktkvalitet, servicekvalitet og NPS.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156