23948sdkhjf

Dansk iværksætter henter igen millioner: Jeg er mega glad

Det danske tøjmærke Son of a Tailor har igen haft held med at tiltrække nye investorer. Det skriver Finans.

Denne gang har selskabet, der sælger skræddersyede t-shirts, modtaget godt 35 mio. kr. i ny kapital.

- Jeg er mega glad. Det er en stor milesten for virksomheden, og det er ikke hver dag, at danske e-commercevirksomheder får så stor en kapitalindsprøjtning. Lige vores branche plejer pengene at sidde lidt mere konservativt, så det er en mega stor anderkendelse af det, vi har lavet og potentialet i vores måde at gøre tingene på, siger adm. direktør og medejer Jess Fleischer til Finans.

Jess Fleischer og makkeren Andreas Langhorn stiftede Son of a Tailor i 2014. Idéen var at sælge skræddersyede t-shirts, hvor man bestiller online og får den leveret med posten et par uger senere. Over hele verden. Uden logoer eller andet, som kan vise omgivelserne, at man går rundt i noget finere og dyrere end en almindelig ensfarvet t-shirt.

Siden er salget mangedoblet, og flere prominente personer har købt sig ind i Son of a Tailor. Det gælder blandt andre serieiværksætteren Morten Strunge samt virksomheden Founders, der har Anders Holch Povlsen og Kjeld Kirk Kristiansen som medejere.

Med den nye kapitalindsprøjtning er også den svenske kapitalfond eEquity nu at finde i ejerkredsen, skriver Finans.

I alt har Son of a Tailor i løbet af de seneste måneder rejst 47 mio. kr.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094