23948sdkhjf

Netto-direktør om lukket satsning: Det kan virke som et underligt tidspunkt

Det skulle have været en landsdækkende abonnementsordning med 50.000 kunder alene det første år. Nu skrotter dagligvarekoncernen Salling Group sin onlinetjeneste Fillop.

Fillop, der tilbyder salg af basisvarer på abonnement, gik i luften for under et år siden og har ifølge Michael Løve, øverste chef for Netto, bevist, at der er en efterspørgsel på at få ikke-nedkølede dagligvarer, såsom toiletpapir, vaskepulver, havregryn og pasta, leveret til døren på abonnement.

Alligevel er det nu slut.

- Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en onlineløsning midt under coronakrisen, for Fillop vokser og tiltrækker nye kunder hver dag. Men i enhver forretning er det vigtigt, at man koncentrerer sin indsats der, hvor man kommer længst, skriver Michael Løve på LinkedIn.

Hjemmelevering af dagligvarer

Fillop lukker med udgangen af året og dermed nogenlunde samtidig med, at Salling Group forventes at introducere hjemmelevering af dagligvarer til Føtex-kunder i Storkøbenhavn – og på længere sigt resten af landet.

Salling Group investerer også stort i BilkaToGo-konceptet, hvor forbrugere kan bestille varer online og hente dem pakket ved Bilkas varehuse.

- Vi kan se, at potentialet her er stort. Derfor koncentrerer vi i Salling Group indsatsen her nu, skriver Michael Løve.

Ifølge flere detaileksperter tappede Fillop ellers direkte ind i en trend, som ventes at blive en del af fremtidens dagligvarehandel.

Flere forventer, at dagligvarebutikker vil ende med at levere basisvarer direkte til døren eller bag i bilen, mens du er på arbejde. Eller at varerne står pakket og klar, når du kommer til supermarkedet.

Store planer

Salling Group er lige nu i gang med at opruste kraftigt, så man i starten af det nye år er klar til hjemmelevering. I første omgang kan forbrugere i Storkøbenhavn bestille varer og få leveret hjem via Føtex.

Senere skal konceptet rulles ud andre steder i landet.

Ifølge Michael Løve tager man gode erfaringer fra Fillop med sig.

- Vi vil selvfølgelig forsøge at matche alle kolleger i Fillop med de åbne, ledige stillinger, vi har, ligesom der i forbindelse med lanceringen af hjemmelevering vil blive oprettet en række stillinger, hvor vi også håber at kunne genansætte så mange som muligt, skriver Michael Løve.

Når Salling Group satser på onlinelevering af dagligvarer, tager man kampen op med bl.a. Coop Danmark og Nemlig.com. Sidstnævnte har oplevet en eksplosion i salget af dagligvarer online under coronakrisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142