Med en offensiv plan om flere butikker og nye, moderne butikskoncepter har flere af landets lavpriskæder sat jagten ind på at kapre endnu flere markedsandele.
Men det er ikke sikkert, at deres store vækstplaner kan indfries.
Coronakrisen har nemlig åbenbaret nye tendenser og opbrud i dansk dagligvarehandel. Det kan sætte en bremse i lavpriskædern...
Her er jokerne, der kan bremse lavprisbølgen
Dagligvaresektorens omsætning udgør cirka 120 mia. kr. årligt. Den fordeler sig på knap 2.800 butikker, hvoraf over halvdelen af lavprisbutikker. Foto: Michael Drost-Hansen/Ritzau Scanpix.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til RetailNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer