23948sdkhjf

"Aldrig set før": Øko storhitter i Coops onlinebutik

Over 40 procent af de fødevarer, danskerne køber på Coop.dk, er nu økologiske, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Mens knap 15 procent af alle fødevarer, som sælges i supermarkeder i Danmark, er økologiske, er andelen dermed næsten tre gange så høj online, konstaterer koncernen.

Ifølge kommerciel direktør i Coop.dk Mad Lars Rasmussen er der tre væsentlige grunde til, at så stor en del af de solgte varer er økologiske:

Dels er Coop.dk Mad ifølge et nyt pristjek det billigste online-supermarked på økologi. Dels er øko-udvalget meget stort - op til 10 gange større end i en discountbutik. Og dels bor Coop.dk's kunder i høj grad i områder, hvor man er særligt interesseret i økologi.

I 2020 mere end fordoblede Coop.dk Mad den samlede omsætning. I januar i år satte stigningen rekord igen med et salg, som var 400 procent højere end i januar 2020, fremgår det af pressemeddelelsen.

Danmark er det land i verden, hvor økologisalget udgør den højeste andel af fødevareforbruget, cirka15 procent. Coops CSR-chef Thomas Roland kalder tallene for økologi-andelen meget bemærkelsesværdige:

- I vores fysiske butikker i områder med det højeste økologiforbrug – indre København, Aarhus midtby – har vi en andel omkring 30 procent. Så at opnå over 40 procent andel på landsplan, det er aldrig set før, siger Thomas Roland.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078