23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sund aftensmad en lækkerbisken for supermarked

Hos Kvickly har man gennemført en række antropologiske studier af kunderne for at finde frem til, hvad de ønsker, når aftensmaden skal købes på en hverdagsaften.

Svaret er noget nemt og billigt, og Kvickly tilføjer så selv sundhed, lyder det fra Uffe Korsemann, der er marketingchef i Kvickly.

En ny Epinion-undersøgelse foretaget for madkulturen viser, at 21 procent af danskerne køber deres aftensmad i Kvickly, mens størstedelen søger mod discountbutikkerne Netto, Fakta og Rema1000.

Kvickly har derfor indført konceptet "Nem Aftensmad", hvor de skruer ned for priserne på samtlige ingredienser.

Ifølge marketingchefen må de acceptere en lavere indtjening på den korte bane for at få konceptet og dets signalværdier til at slå igennem på længere sigt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|