23948sdkhjf

Medejer Anders Holch ser med "stor alvor" på kritik af Nemlig.com

Onlinesupermarkedet Nemlig.com er havnet i en regulær shitstorm efter en række historier om kritisable forhold for virksomhedens chauffører og lagermedarbejdere, og nu tager storaktionær Anders Holch Povlsen bladet fra munden.

- Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor. Vi kan ikke være tjent med at nogen, og særligt ikke vores kunder, tror, at der er noget forkert i Nemlig.com, lyder det i en skriftlig kommentar fra Anders Holch Povlsen til Ekstra Bladet

Han henviser samtidig til de møder, som Nemlig.com påtænker at afholde med fagforeningen 3F for at løse problemerne, med fortrøstning.

Smædekampagne eller sjofle arbejdsvilkår

Nemlig.com har gennem de seneste uger været genstand for flere kritiske artikler i Politiken om arbejdsvilkårene for virksomhedens medarbejdere på lageret i Brøndby.

Blandt andet har mediet - på baggrund af interview med nuværende og tidligere medarbejdere, interne dokumenter og skjulte optagelser - beskrevet, de ansatte på lageret overvåges og trues med at blive fyret eller sat ned i arbejdstid, hvis de ikke kan leve op til arbejdstempoet.

Anklagerne fik i weekenden Nemlig.com's direktør, Stefan Plenge til at svare igen i et nyhedsbrev:

- Vi er i Nemlig.com udsat for den vildeste smædekampagne fra 3F, og de er lykkedes med at få Politiken til at være deres pennefører. Derfor giver det simpelthen ikke mening for mig at stille op til et interview med Politiken, da historierne er skrevet på forhånd, indledte han.

Det blev dog ikke modtaget med udelt begejstring af Nemligs kunder. I hvert fald modtog konkurrenterne hos Coop og Salling Group markant flere ordrer søndag, end de plejer.

Nemlig.com har tidligere måttet undskylde for behandlingen af de chauffører, som kører ud med dagligvarer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094