23948sdkhjf

Stark fylder København med byggemarkeder i miniformat

Stark fortsætter med at udvide sit nye koncept for mindre butikker i København med lokal forankring og personlig service. 5. maj åbnede byggemarkedskæden sin fjerde Stark Shop på Nørrebro.

De to første StarkShops åbnede i december sidste år på henholdsvis Frederiksberg og Amager. Siden er en tredje åbnet på Østerbro, og i onsdags åbner den fjerde i rækken, denne gang på Nørrebro, nærmere bestemt Nørrebrogade 55. Dermed har Stark åbnet sin forretning nr. 75 i Danmark.

En Stark Shop er et byggemarked i miniformat, tilpasset de lokale forhold og placeret lige dér, hvor mange mennesker bor og arbejder. Varesortiment er nøje afstemt med de forskellige kunders behov, og hvad der ikke findes i butikken, skaffes og leveres lynhurtigt fra nærmeste lager.

- Stark Shop er vores svar på udviklingen i København, hvor der ikke længere er plads til store byggemarkeder i den centrale del af byen, siger regionsdirektør i København Lasse Frederiksen og fortsætter: 

- Med mindre, lokale shops, der bogstaveligt talt ligger på nærmeste gadehjørne, kan vi alligevel tilbyde vores kunder de byggematerialer, den professionelle rådgivning og branchens bedste leveringsservice, som vi er kendt for. Med den fjerde butik på Nørrebro kommer vi endnu tættere på vores kunder i det indre København.

Modtaget med åbne arme

Selv om coronarestriktioner i sagens natur har givet udfordringer hen over vinteren, har kunderne taget godt imod det nye butikskoncept, lyder det fra byggecenterkæden.

- De lokale har modtaget os med åbne arme og siger, at vi er lige, hvad de har manglet i deres kvarter. De ser os som en del af nærmiIjøet - nogle af dem kommer her nærmest dagligt. Det er præcis den position som lokalt byggemarked, vi gerne vil opnå, fortæller chef for Stark Shop Tom Lyngbo Nowicki.

Den nye shop på Nørrebro ligger i et tæt befolket område med mange ældre lejligheder, der løbende forbedres og renoveres. Det afspejles også i varesortimentet.

- Vi retter dagligt varesortimentet til og skaffer det, som kunderne efterspørger. For eksempel vil de gerne købe skruer i mindre pakninger i stedet for kasser, og så sørger vi for det. På den måde er kunderne med til at bestemme, hvilke varer der er på hylderne, siger Tom Lyngbo Nowicki.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094