23948sdkhjf

Alkoholfri øl hæmmet af danske regler

Danskerne drikker ikke nær så mange alkoholfri øl som resten af Europa. Under 1 % af de solgte øl i Danmark er alkoholfri. Det vil Carlsberg Danmarks ny topchef gerne gøre noget ved.
– Jeg ser et stort potentiale i alkoholfri øl. Det marked er desværre underudviklet i Danmark, for vi har den kæmpeudfordring, at øl i Danmark skal være under 0,1 % alkohol, før vi kan kalde det alkoholfri, og det påvirker smagen så meget, at forbrugerne synes, at de ikke smager nok af øl siger administrerende direktør Carsten Hänel, Carlsberg Danmark.

Han er overbevist om, at det danske marked for alhoholfri øl ville vokse betydeligt, hvis grænsen for alkohol i øl markedsført som alkoholfri blev rykket op til 0,5 %, som den er i landene omkring Danmark.

– Så ville vi kunne brygge en alkoholfri øl med en fantastisk god smag og markedsføre den bredt, siger Carsten Hänel.

Han mener, at en grænse på 0,5 % ville være en stor fordel for udviklingen af en positiv dansk ølkultur. For øjeblikket er Tuborg Super Light den eneste øl hos Carlsberg Danmark, der kan sælges med betegnelsen alkoholfri, og selv om den ifølge Carlsbergs chef sælger stabilt, så er det kun til en meget lille målgruppe.

Læs interviewet med Carsten Hänel i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093