23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hver tredje fødevare på tilbud er usund

Mængden af søde og fede varer i tilbudsaviserne er voldsomt stor - godt 30 % - og fastholder danske forbrugere i usunde forbrugsmønstre, mener fødevareeksperter, som også påpeger, at dagligvarebranchen har et forklaringsproblem.








- Der er en klar uoverensstemmelse mellem det billede, dagligvarekæderne gerne vil skabe af sig selv som sunde butikker, og de varer, der kommer i tilbudsaviserne. Det er et åbenlyst paradoks, som branchen må forholde sig til, siger adjunkt Jon Fuglsang fra Professionshøjskolen Metropol, der har specialiseret sig i forbrugermønstre og forbrugeradfærd. Han betegner det som mærkværdigt, at dagligvarebranchen i Danmark er så ensartet. - Deres tilbudsaviser ligner hinanden, eftersom ingen tør tænke nyt af skræk for at miste markedsandele, siger Jon Fuglsang.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078