23948sdkhjf

Populært herretøjsbrand kendt fra Løvens Hule tager hul på tysk væksteventyr

Efter mere end syv måneders corona-udsættelse åbner et af nyere tids hurtigst voksende danske herretøjsbrands, Shaping New Tomorrow, nu butik og hovedkontor i centrum af Hamborg.

Torsdag den 17. juni stod de første 15 nye medarbejdere klar til at sætte fart på Shaping New Tomorrows ambitiøse udenlandsekspansion, da den nye flagskibsbutik med tilhørende europæisk hovedkontor kunne slå dørene op for de første kunder. 

- Indrømmet, det har været en udfordrende periode, og coronapandemien har i flere omgange givet os en række slag - også i forhold til vores åbning i Tyskland. Men til gengæld er vi nu 120 procent klar til at eksekvere på vores største satsning til dato, siger Kasper Ulrich, adm. direktør hos Shaping New Tomorrow, i en pressemeddelelse.

Lave huslejer kan sætte turbo på ekspansion

Han pointerer, at virksomheden er helt fokuseret på, at Hamborg-butikken bliver en succes. Det handler først og fremmest om Proof of Concept for Shaping New Tomorrows ekspansion i Tyskland.

Men Kasper Ulrich kan også konstatere, at coronapandemien har åbnet nye, interessante muligheder.

- Priserne på de mest attraktive lejemål i centrum af de store byer er jo kommet ned i et prisleje, hvor det også begynder at blive rigtig interessant for os. Derfor har vi selvfølgelig allerede nu flere byer på radaren, og de attraktive priser på de bedste beliggenheder kan betyde, at vi i forhold til hastigheden af nye butiksåbninger nok kommer til at være lidt mere aggressive og modige, end vi egentlig havde tænkt os, inden coronapandemien brød ud, siger han.

Stærk vækst i Tyskland

Tyskland har fra starten været Shaping New Tomorrows største internationale marked målt på onlinesalget, og der er løbende investeret i markedsføring, sponsorater med sportsstjerner, mv. Alene i 2020 femdoblede Shaping New Tomorrow omsætningen i Tyskland.

Derfor er åbningen af butikker i Tyskland et naturligt skridt for at udnytte synergien mellem fysisk- og onlineretail syd for grænsen – på samme måde som virksomheden med succes har gjort i Danmark. Og bliver butikken i Hamborg en succes, kigger virksomheden på åbninger i flere tyske byer allerede i år.

- Butikken skal vise, at den kan agere som brohoved i forhold til onlineforretningen i det tætbefolkede Hamborg. Vi har derfor en ambition om, at butikken allerede i det første år kommer til at omsætte for 25 mio. kr. og når vi lægger onlineforretningen oven på, er det vores forventning at vi kommer til at omsætte for ca. 50 mio. kr. i Tyskland det første år, forklarer Kasper Ulrich.

I 2019/2020-regnskabsåret omsatte Shaping New Tomorrow for 210 mio. kr. Med udgangen af september 2020 kom 61 pct. af onlineomsætningen fra Danmark, mens 39 pct. kom fra de internationale markeder i Tyskland, Østrig, Sverige og Holland.

Dermed har Shaping New Tomorrow i perioden oplevet en fremgang i det internationale salg på mere end 100 pct. sammenlignet med sidste regnskabsår.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109