23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg lancerer alkohollimonade

En ny alkoholsodavand skal erobre markedsandele fra blandt andre Bacardi Breezer og Smirnoff Ice.












Samme afgift som cider









Carlsberg lancerer nu en alkoholholdig sodavand, som skal erobre markedsandele fra blandt andre Bacardi Breezer og Smirnoff Ice. Garage Hard Lemonade er navnet på drikken, som er udviklet efter amerikansk forbillede, og rammer handlen i dag. Den beskrives som ”mere bitter og mindre sød” end de ciderprodukter, Carlsberg i forvejen har på markedet. Ifølge marketingdirektør i Carlsberg Danmark, Kirsten Ægidius, havde markedet for spiritusbaserede alkoholsodavand i 2010 en værdi af cirka 60 mio. kr., hvoraf Carlsberg allerede i år ønsker at sætte sig på 10 procent. Kategorigruppechef i Coop Danmark, Kenn Thomsen, siger til TV2/Finans, at det er et segment i fremgang. I 2011 gik de spiritusbaserede færdigmixede drinks på flaske og dåse frem med 60 procent. Samlet set er markedet for alkoholsodavand dog faldet som følge af en stor nedgang i cidersegmentet, der blev hårdt ramte af afgiftsforhøjelserne i 2010. Carlsberg vil lancere Garage Hard Lemonade i Finland foruden Danmark, hvor den beskattes med samme afgiftssats som cider. Det vil sige 11,40 kr. pr. liter.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11