23948sdkhjf

Sønderjysk vin-iværksætter gik fra fiasko til succes

Tobias Hinchely Pedersen havde allerede slået fejl med to forskellige vinprojekter i form af en vinbar i København og et projekt med vinkasser på abonnement, da han i 2018 gjorde endnu et forsøg.

Han er vinentusiast og ville være en del af netop den branche. Det blev startskuddet til webshoppen Den Sidste Flaske, der siden da har oplevet stor succes.

Faktisk har de de sidste to år solgt over en million flasker vin, gået fra 2 til 26 ansatte og havde i regnskabsåret 2020 en bruttofortjeneste på 2,67 mio. kr.

MR

Konceptet hos Den Sidste Flaske er at give kunderne en anderledes oplevelse, når de køber vin online. I modsætning til andre gør de meget ud af at være i tæt dialog med kunderne, og det er ifølge ejeren en af hovedårsagerne til succesen.

- Vores ambition har fra starten været at gøre oprør med en gammel og traditionel vinbranche. Det gør vi ved hele tiden at være i øjenhøjde med kunderne og inddrage dem i de strategiske beslutninger. Eksempelvis spørger vi dem tit om, hvad de gerne vil se af tilbud, hvilke features der mangler på hjemmesiden, og hvilke nye varianter de gerne ser i shoppen.

- Vi bygger altså vores forretning efter, hvad der fungerer for kunderne, og med den tætte dialog lader vi kunderne fører den vej, vi udvikler og går efter, siger Tobias Hinchely Pedersen.

Og med det gode 2020-regnskab i ryggen sigter sønderjyden nu efter at fortsætte væksten og blive landets største online-vinhandel.

- Vi kan allerede nu se på vores salgstal, at 2021 bliver et godt år for os, og det giver os en økonomisk muskel til at kunne ekspandere forretningen til udlandet. Især markederne i Tyskland og Sverige ser spændende ud, og vi forventer i løbet af det næste års tid at etablere os her og tage konkurrencen op med de eksisterende aktører, siger Tobias Hinchely Pedersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125